انتشار این مقاله


تحقیقات نشان می دهد، مطالعه دانش آموزان قبل از ۱۱ صبح ناعادلانه است!

مهم نیست که یک سخنرانی و یا بحث علمی دقیقا در ساعت ۹ صبح زمانی که جوانان در پیک شناختی خود نیستند، برگذار شود. مطالعه ای جدید بهترین ساعت مطالعه برای یادگیری در جوانان را کشف کرده است و نشان می دهد ساعت ۱۱ صبح و یا حتی ظهر بهترین زمان ممکن برای یادگیری است. این […]

مهم نیست که یک سخنرانی و یا بحث علمی دقیقا در ساعت ۹ صبح زمانی که جوانان در پیک شناختی خود نیستند، برگذار شود. مطالعه ای جدید بهترین ساعت مطالعه برای یادگیری در جوانان را کشف کرده است و نشان می دهد ساعت ۱۱ صبح و یا حتی ظهر بهترین زمان ممکن برای یادگیری است.

این مطالعه که در دانشگاه نودا و اوپن انجام گرفته است و در ژورنال Frontiers in Human Neuroscience منتشر شده است، بازه زمانی ۱۱ صبح تا ۹/۵ شب را از هر زمان دیگری از روز موثر تر در مطالعه و یادگیری می داند.

محققان ۱۹۰ نفر از دانشجویان سال اول و دوم از دانشگاه های مذکور را مورد مطالعه قرار دادند و از آن ها خواستند نظرسنجی را که مربوط به الگو های مطالعشان بود، پر کنند. همچنین در این نظر سنجی راجع به ساعت خواب مطلوب و بهترین زمانی از روز که احساس می کنند بهترین شناخت و درک را دارند، سوال شده بود.

داده ها نشان می داد که بیشتر دانشجویان تمایل بیشتری به عصر داشتند تا به صبح و موثرترین توانایی شاختی خود را در همان بازه زمانی ۱۱ تا ۹/۵ می دانند. محققان می گویند به علت تغییرات بیولوژیکی بعد از دوران بلوغ که در ۱۹ سالگی به اوج خود می رسد، تغییر زمان الگو های خوابیدن و از خواب بیدار شدن به مدت ۳ ساعت دیده می شود.

روش های سنتی برای مطالعه ( برای مثال مطالعه در صبح زود) باعث ایجاد یک نقطه ضعف در جوانان می شود که در ساعت بیولوژیکی آن ها دخالت می کند و زمان هایی ایجاد می کند که می تواند برای خواب دانشجویان دانشگاه مهم باشد.

البته باید توجه داشت که این مطالعه توسط خود دانشجویان، زمانیکه احساس می کنند در بهترین حالت خود هستند، گزارش شده و هیچ تصور و تفکری درباره امتحان در آن نقشی نداشته است.

 

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید