انتشار این مقاله


چگونه پوستی زیبا داشته باشیم؟

همه ما انسان هستیم و روزی با نگاه کردن به پوستمان در آینه و دیدن چین‌های آن احساس ناامیدی خواهیم کرد. این اتفاق حتی برای متخصصان زیبایی نیز خواهد افتاد. اولین عکس‌العمل شما ممکن است، این باشد که آنلاین شوید و سعی کنید خودتان راه حلی پیدا کنید یا حتی ممکن است به یک فروشگاه […]

همه ما انسان هستیم و روزی با نگاه کردن به پوستمان در آینه و دیدن چین‌های آن احساس ناامیدی خواهیم کرد. این اتفاق حتی برای متخصصان زیبایی نیز خواهد افتاد. اولین عکس‌العمل شما ممکن است، این باشد که آنلاین شوید و سعی کنید خودتان راه حلی پیدا کنید یا حتی ممکن است به یک فروشگاه رفته و به یک فروشنده که معمولا اطلاعات کمی دارد، اجازه دهید تعدادی از بدترین محصولات مراقبت‌های پوستی را به شما بدهد؛ شما نباید این کارها را انجام دهید!

را‌های بهتری هم برای خرج کردن پول در این زمینه وجود دارد؛ پیدا کردن محصولات مراقبت‌های پوستی مناسب، نیاز به تلاش و زمان بیشتری دارد.

دلایلی برای خرید نکردن سریع محصولات مراقبت‌های پوستی وجود دارد:

  • در واقع هیچ راه حل سریعی وجود ندارد. خوب میدانم که این واقعیت غم انگیز است؛ اما این یک حقیقت است. مثلا درمان از دست دادن آب بدن دریافت یک تن آب در یک لحظه نیست! اکثر سرم‌ها، کرم‌ها و روغن‌ها نخواهند توانست مشکلات شما را که در طی هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها به وجود آمده‌اند حل کنند. پذیرش این واقعیت پول و روحیه شما را حفظ خواهد کرد.
  • نمونه‌ها (تسترها)، تله هستند! چرا؟ چون آن‌ها شما را متقاعد خواهند کرد که که محصولاتی را بخرید که به شما کمکی نخواهند کرد. همه شما می‌دانید با امتحان کردن یک نمونه عطر نمی‌توانید سریع بفهمید که به آن حساسیت دارید یا نه؛ علاوه بر آن شما نمی‌توانید انتظار یک تغییر سریع در پوستتان را بعد از استفاده از یک نمونه داشته باشید، بنابراین نمونه‌ها چیزی یه شما نخواهند گفت، با این حال تقریبا همه افراد نمونه‌ها را امتحان می‌کنند و بر اساس آن‌ها خرید می‌کنند.
  • محصولاتی که دوست کارآمد بودنشان را تضمین می‌کند نیز به شما کمکی نخواهند کرد، زیرا پوست دوستتان دقیقا مثل پوست شما نیست! دوستتان ممکن است پوستی چرب، پوستی خشک، آکنه، منافذ بزرگ‌تر، چین و چرک کم‌تر، میزان آسیب پوستی متفاوتی در اثر نور خورشید، داشته باشد. پس بهترین محصولات مراقبت‌های پوستی برای هر شخص منحصر به فرد است.

بهترین روش برای انتخاب محصولات مراقبت‌های پوستی:

  • به محصولاتی که دارید نگاه کنید، احتمالا بعضی از محصولاتی که اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنید، کارآیی لازم را داشته باشند. کار ما از اینجا شروع می‌شود. به سراغ محصولاتی که دارید بروید، محصولاتی را که بیش از یکسال از باز کردن دربشان می‌گذرد را دور بیندازد، در مورد کرم‌ها ضد آفتاب اگر در طول تابستان در ماشین گرم نبوده‌اند می‌توانید این زمان را به دوسال افزایش دهید. بی رحم باشید! اگر بیش از یک سال از شوع استفاده‌اش می‌گذرد به احتمال زیاد به باکتری آلوده شده‌است! پس از شرش خلاص شوید!!
  • دو مشکل اصلی پوستتان را انتخاب کنید؛ آکنه؟ چین و چرک؟ لکه؟ … سپس محصولاتی که هر کدام از این دو مشکل خاص را هدف قرار داده‌اند مشخص کنید، اطلاعاتی راجع به هر یک از این محصولات جمع آوری کنید، در نهایت به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین مورد را از لیستتان به شما پیشنهاد کند.
  • من به شدت به شما توصیه می‌کنم که یک پاک کننده، یک مرطوب کننده، یک ضد آفتاب و اگر بالای ۳۰ سال سن دارید یک سرم ضد پیریِ مناسب پوستتان را انتخاب کنید. محصولات ضد پیری شامل ویتامین-A (مانند رنوا و رتینول)، سرم ضد ویتامین-C، چند آنتی اکسیدان و عوامل رشد سلولی، است.

به یاد داشته باشید که بعضی مشکلات با یک کرم قابل حل نیستند، مثل افتادگی پوست زیر چانه که منجر به ظهور یک غبغب می‌شود؛ توجه کنید که درمان‌های غیر جراحی در این زمینه‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • بعد از تهیه محصولاتی که در بالا ذکر شد، شما به یک روش استفاده نیاز خواهید داشت که باید در طول روز از آن استفاده کنید. برای مثال اگر مشکل شما آکنه است و بالای ۳۰ سال سن دارید؛ در ابتدای صبح از یک پاک کننده مخصوص پوست‌های آکنه دار سپس از یک مرطوب کننده ضد آکنه و بعد از ضد آفتاب استفاده کنید؛ در پایان شب دوباره از پاک کننده استفاده کرده و بعد از همان مرطوب کننده و در نهایت از محصولات ضد پیری استفاده کنید. اگر آکنه شدید، کیست، زخم در پوستتان وجود دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید. دقت داشته باشید که اگر مشکل شما چیزی به جز آکنه است محصولاتی که در طول روز استفاده می‌کنید متفاوت اما روش کلی مصرف یکسان خواهد بود.
  • وقتی شروع یه استفاده از یک محصول کردید مصرف آن را تا ۳ یا ۴ ماه ادامه دهید تا زمان کافی برای نشان دادن نتیجه‌شان را داشته باشند، سپس در صورتی که تمایل داشتید می‌توانید آن محصول را با محصول دیگری که احتمال می‌دهید موثرتر باشد تعویض کنید.

پس وقتی لحظه‌های ترسناکی را جلوی آینه تجربه کردید، همانطور که همه ما این لحظات را تجربه می‌کنیم، به یاد بیاورید که حتی اگر نمی‌توانید پول زیادی را صرف مراقبت از پوستتان کنید یا با متخصص پوستی در ارتباط نیستید؛ باز هم می‌توانید با روش‌های ساده‌ای که توضیح داده‌شد، پوستتان را بهبود ببخشید.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید