انتشار این مقاله


وقتی کودکان برای رفتن به مدرسه بیمار می‌شوند!

درست وقتی مدت کمی از زمان آغاز مدرسه‌ها می‌گذرد، والدین با مشکلی مواجه می‌شوند؛ کودکان برای رفتن به مدرسه زیاد اشتیاق ندارند! اگر فرزندتان از سردردش شکایت می‌کند، احتمالاً تمارضی در کار نیست، این نظر دکتر Jennifer Caudle، پزشک خانواده‌ای در استندفورد است! ولی خوب احتمالاً قابل تعمیم به همه‌ی کشورها نیست! استرس، کمبود خواب […]

درست وقتی مدت کمی از زمان آغاز مدرسه‌ها می‌گذرد، والدین با مشکلی مواجه می‌شوند؛ کودکان برای رفتن به مدرسه زیاد اشتیاق ندارند!
اگر فرزندتان از سردردش شکایت می‌کند، احتمالاً تمارضی در کار نیست، این نظر دکتر Jennifer Caudle، پزشک خانواده‌ای در استندفورد است! ولی خوب احتمالاً قابل تعمیم به همه‌ی کشورها نیست!
استرس، کمبود خواب و یا تغییر در رژیم غذایی همگی می‌توانند به سردرد کودکان در ابتدای سال تحصیلی منجر شوند.
بیشتر سردردها با دارو‌های معمولِ در دسترس مداوا می‌شوند؛ والدین در صورتی باید به پزشک مراجعه کنند که فرزندشان سردردی مرتبط با آسیب دارد. همچنین مراجعه به پزشک زمانی لازم می‌شود که سردرد با تب و سفت شدن گردن همراه باشد و یا بینایی دچار آسیب شده باشد. این سردردهایی که مورد نظر دکتر هستند، حتی اگر کودک به مدرسه نرود یا فعالیت دیگری را هم از دست دهد، رفع نمی‌شوند.
زمانی که هرگونه مشکلی برای کودکان پیش می‌آید اولین چیزی که والدین می‌خواهند بدانند این است: آن‌ها می‌توانند به مدرسه بروند یا باید در خانه بمانند و یا آیا لازم است به پزشک مراجعه کنند؟

وقتی کودکان سرما می‌خورند بهترین کار این است که در خانه بمانند و استراحت کنند. سرفه، عطسه و آبریزش بینی و فشار در ناحیه‌ی سینوس‌ها و مشکلات دیگری که سرماخوردگی به همراه خود می‌آورد نه تنها تمرکز را برای نشستن در کلاس از کودک می‌گیرند، بدتر از آن باعث پخش شدن ویروس هم می‌شوند. در مقایسه با این مشکلات چند روز غیبت از مدرسه مشکلی جدی‌ نمی‌آفریند!

کودکانی که تب دارند حتماً باید در خانه بمانند. در این موارد توصیه این است که از دارو‌های قوی تب‌بر استفاده شود و در صورت بدتر شدن علائم به پزشک مراجعه شود؛ چون تب زیاد شوخی بردار نیست!

به چشم‌های فرزندتان با دقت نگاه کنید؛ اگر کبود شده باشند (شاید ورم ملتحمه) که به راحتی پخش می‌شود، او را در خانه نگه دارید. اگر هم به پزشک مراجعه کنید احتمالاً قطره چشم آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد و به شما خواهد گفت که چه موقعی وقت بازگشت به مدرسه است!

داشتن علائمی مثل استفراغ و اسهال نیز شما را باید از فرستادن فرزندتان به مدرسه منصرف کند؛ این‌ها موجب کم‌آبی شدید در بدن می‌شوند. نشانه‌هایی را که می‌بینید با پزشکتان در میان بگذارید و مایعات و غذاهای ملایم هم یادتان نرود. اگر این علائم بیش از ۲۴ سال طول کشیدند رفتن پیش پزشک دیگر تنها راه است! اگر تب هم وجود داشته باشد و یا در استفراغ خون دیده شود کمی سریع تر باید عمل نمود.

اگر در جدی بودن بیماری فرزندتان شک دارید همیشه‌ جانب احتیاط را بگیرید ولی اگر کمی با تجربه‎‌‌تر باشید فرق بیماری را با تمارض خواهید فهمید! در هر صورت مشورت با پزشک را فراموش نکنید.


منبع: Medlineplus

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید