انتشار این مقاله


راه‌هایی برای کاهش احساس گرسنگی بین وعده‌های غذایی

آیا شما نیز در زمان بین دو وعده‌ غذایی خود بد خلق می‌شوید؟ این پدیده به زبان علمی «hangry» نامیده می‌شود. معنای این لغت بدخلقی به علت گرسنگی است. راه‌حلی برای رفع این مشکل احتمالا برای همسرتان بسیار خوش‌حال کننده خواهد بود! مطالعات دانشمندان نشان از تاثیر کاهش میزان گلوکز بر ایجاد حس عصبانیت در افراد […]

آیا شما نیز در زمان بین دو وعده‌ غذایی خود بد خلق می‌شوید؟ این پدیده به زبان علمی «hangry» نامیده می‌شود. معنای این لغت بدخلقی به علت گرسنگی است. راه‌حلی برای رفع این مشکل احتمالا برای همسرتان بسیار خوش‌حال کننده خواهد بود!

مطالعات دانشمندان نشان از تاثیر کاهش میزان گلوکز بر ایجاد حس عصبانیت در افراد دارد. هنگام افت گلوکز خون افراد نشانه‌هایی از رفتار‌های بیمار‌ گونه از خود نشان می‌دهند.

در اینجا به ارائه راه‌هایی برای جلوگیری از تغییرات ناگهانی غلظت گلوکز خون می‌پردازیم:

۱) میان‌وعده‌های سالم:در صورتی که احساس گرسنگی می‌کنید به احتمال زیاد غلظت قند خونتان به میزان زیادی افت کرده است. در طول روز با مصرف میان‌وعده‌هایی از قبیل ماست و سبزیجات خرد شده به تامین بخشی از این مواد کمک کنید. به یاد داشته باشید با مصرف موادی که دستگاه‌های سکه‌ای ارائه‌دهنده تنقلات در اختیارتان قرار می‌دهند، تنها تغییرات ناگهانی در قند خونتان ایجاد خواهید کرد.


مفاله‌ی مرتبط: ۸ میان‌وعده انرژی‌زا برای رفع خستگی


۲) در صورتی که نان جزئی جدایی‌ناپذیر از رژیم غذاییتان است، به یاد داشته باشید که از نان‌هایی با حداقل ۳ گرم پروتئین و ۳ گرم فیبر استفاده کنید. آمینو‌اسید موجود در پروتئین موجب حفظ نشاط شده و فیبر باعث کاهش سرعت هضم قند می‌گردد.

۳) از رژیم‌غذایی غنی از منیزیم استفاده کنید؛ یافته‌های پژوهشگران در سال ۲۰۱۱ نشان از ارتباط مستقیم میان مصرف منیزیم و کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ دارد. این نتایج نشان از تاثیر منیزیم در کنترل غلظت گلوکز خون دارد. بدین منظور می‌توانید از سالاد اسفناج به همراه آواکادو برای تامین منیزیم مورد نیاز خود استفاده کنید. همچنین قرص‌های مکمل نیز با داشتن منیزیم می‌توانند مفید واقع شوند.


مقاله‌ی مرتبط: تحقیقات جدید، تاثیر بالقوه آووکادو را در سلامت شناختی افراد مسن بررسی می‌کند


۴) از گریپ‌فروت در صبحانه استفاده کنید؛ مصرف نیمی از یک گریپ‌فروت پیش از وعده‌های غذایی، موجب مقاومت نسبت به انسولین و کاهش سرعت برداشت قند از جریان خون گردد.
انسولین به عنوان هورمونی از سیستم درون‌ریز، با ترشح از پانکراس و اثر بر سلول‌ها، موجب افزایش گیرنده‌های گلوکز بر سطح آن‌ها (GLUT) می‌شود. ازدیاد گیرنده‌های گلوکز باعث افزایش سرعت برداشت این ماده از خون می‌گردد.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید