انتشار این مقاله


۵ راه کمکی برای کار آفرینانی که پدر یا مادر هم هستند

محیط های تجاری غیرقابل پیش بینی و آشفته به بسیاری از سازمان ها فشار آورده اند از این رو در سرتاسر جهان شمار زیادی از مردم بیکارند، این مسئله مخصوصا در فعالیت های شرکتی و استخدامی پیش آمده است. سود آنکه شما خود رئیس خودتان باشید کاملا واضح است. می‌توانید برنامه‌ی خودتان را اجرا کنید، […]

محیط های تجاری غیرقابل پیش بینی و آشفته به بسیاری از سازمان ها فشار آورده اند از این رو در سرتاسر جهان شمار زیادی از مردم بیکارند، این مسئله مخصوصا در فعالیت های شرکتی و استخدامی پیش آمده است.
سود آنکه شما خود رئیس خودتان باشید کاملا واضح است. می‌توانید برنامه‌ی خودتان را اجرا کنید، خودتان تصمیم بگیرید که کدام پروژه‌ها را می‌خواهید انجام دهید و کدام را نه.
در این جا به چند راه که می تواند به کارآفرینانی که در عین کارآفرینانی پدر یا مادر نیز هستند کمک کنند.
۱. قبل از طلوع آفتاب بیدار شوید
بیشترین منفعت واضح در اینجا آن است که وقت بیشتری برای کار دارید. سعی کنید حدود ۲ الئ ۳ ساعت زودتر از این که فرزندانتان برای رفتن به مدرسه بیدار شوند، بیدار شوید.از این زمان برای انجام کارهایی که نیاز به حداکثر تمرکز دارند استفاده کنید.
مطالعات زیادی وجود دارد که مویّد این مسئله هستند که افراد سحرخیز موفترند.
در این صورت زمانی که بچه ها بیدار هستند و نیاز به توجه شما دارند، به دلیل زود بیدار شدن و انجام به موقع کارهایتان احساس خرسندی خواهید کرد.
۲. کودکانتان را به کارهای مناسب مشغول کنید.
نظافت و پاکیزگی بسیار نزدیک به خداشناسی است.
فقط به خاطر این که هم یک کارآفرین و هم والد هستید اجازه‌ی کثیف نگه داشتن خانه‌تان را ندارید. هرچیزی که درمورد تمیزکردن و تمیز نگه داشتن خانه میدانید به فرزندانتان هم بیاموزید .با تخصیص این مسئولیت به طور خود به خود زمان بیشتری برای انجام تجارتتان خواهید داشت.
۳. محیط کاری خود را از محیط زندگی جدا نگه دارید.
حواس‌پرتی‌ها زمانی رخ می‌دهند که کودکانتان زمانی که شما مشغول به کارید وسط کارتان وقفه بیندازند؛ مخصوصا وقتی که تحت فشار کار ضرب العجلی هستید پس فضای کاریتان را مجزا از قسمت های دیگر خانه انتخاب کنید.
باید به فرزندتان یاد دهید که محیط کار محل بازی کردن نیست.
۴. از قبل برای تفریحات خانوادگی مرخصی بگیرید
وقتی یک تفریح خانوادگی را برنامه ریزی می‌کنید ممکن است از یاد ببرید که مرخصی بگیرید پس باید هر کاری را در زمان خودش و با برنامه ریزی انجام دهید.
۵. کار و خانواده اختصاص زمانی متفاوتی داشته باشند تا حد امکان از این که در زمان کار حواستان به خانواده پرت نشود و برعکس، اطمینان حاصل کنید. می توانید با آماده کردن یک برنامه‌ی زمانی مناسب که بتواند هر دو مورد را پوشش دهد از عهده‌ی این مشکل هم برآیید. مطمئن شوید عمده‌ی زمان فعالیتتان به زمانی می‌افتد که کودکانتان دوروبرتان نیستند. مثلا وقتی در مدرسه‌اند ویا بیرون بازی می‌کنند. این کار می تواند شما را از حواس پرتی هنگام انجام کارهایتان باز دارد و می توانید در محیطی آرام کارتان را انجام دهید.

این که هم پدر و مادر بوده وهم یک کارآفرین واقعا سخت است. توانایی یافتن تعادل بین این دو نقش فقط مولد بودن شمارا تقویت نمی کند بلکه ارتباط و صمیمیتتان با خانواده را هم تحکیم می بخشد.

سولماز گلدوست


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید