انتشار این مقاله


موارد ابتلا به هپاتیت C سه‌برابر شده و مخدرها مقصر اصلی‌ اند

هر آنچه راجع به هپاتیت C باید بدانید.

در طول پنج سال اخیر، موارد بیماری هپاتیت C سه برابر شده است که تا حدودی دارو های مسکن را می توان در این امر مقصر دانست. اطلاعات جدیدی که از سازمان کنترل بیماری ها (CDC) گزارش شده، مبنی بر این است که تعداد بیماران مبتلا به هپاتیت C در سال ۲۰۱۵، حدود ۲۴۰۰۰ نفر بوده که در مقایسه با ۸۵۰ مورد بیماری در سال ۲۰۱۰، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به دلیل اینکه بعضی از افراد مبتلا شده علائمی را نشان نمی دهند و یا به پزشک مراجعه نمی کنند، لذا به گفته ی CDC موارد بیماری بیشتر از ۳۴۰۰۰ مورد خواهد بود.

هپاتیت C بیشتر از سایر بیماری های عفونی در آمریکا تلفات بر جای می گذارد؛ به طوری که ۲۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵ به خاطر این بیماری جان خود را از دست دادند. علت ابتلا هم استفاده از سوزن های آلوده و یا خون آلوده گزارش شده است.

دکتر Jonathan Mermin، رئیس سازمان مقابله با بیماری های عفونی اظهار دارد:

 با آزمایش، تشخیص به موقع و پیشگیری از هپاتیت C، می توانیم نسل جوانان را از این بیماری حفظ کنیم. افراد باید آگاهی های کافی راجع به این بیماری و نحوه ی ابتلای بیماری داشته باشند. با این کار می توان از سو مصرف داروهای مسکن و آرام بخش هم جلوگیری کرد. افراد بیمار نیز باید تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که ریسک ابتلای بیماری در جوانان ۲۰ الی ۲۹ سال در حال افزایش است که علت آن، مصرف بی رویه ی دارو های مسکن و آرام بخش می باشد. از طرف دیگر، افراد مسن بیشتر در معرض ویروس هپاتیت C قرار دارند. هم چنین، زنانی که در سن باروری هستند، ریسک ابتلای بیشتری دارند. اگر خانمی باردار هپاتیت C داشته باشد، امکان این که بیماری به جنین هم منتقل شود زیاد است.

به گفته ی دکتر Amy Nunn از دانشگاه Brown ایسلند، هپاتیت C یک بیماری مهلک است، اگر هم فرد را نکشد، باعث سرطان کبد و یا نارسایی کبد می گردد. اخیرا دارو هایی برای درمان این بیماری ساخته شده است. تنها ایرادی که این دارو ها دارند این است که بسیار گران هستند و تمام اقشار جامعه نمی توانند از آنها استفاده کنند.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید