انتشار این مقاله


۷ غذای ضدپیری برای پوست

آن‌چه که می‌خورید می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی پوست شما داشته باشد. در این مقاله با غذاهایی دارای مواد مغذی مورد نیاز پوست شما هستند آشنا خواهید شد. هر کس می‌خواهد پوستی نرم و درخشنده داشته باشد. آن‌چه که می‌خورید می‌تواند شما را به این هدف نزدیک کند. در حالی که هیچ غذای جادویی […]

آن‌چه که می‌خورید می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی پوست شما داشته باشد. در این مقاله با غذاهایی دارای مواد مغذی مورد نیاز پوست شما هستند آشنا خواهید شد.

هر کس می‌خواهد پوستی نرم و درخشنده داشته باشد. آن‌چه که می‌خورید می‌تواند شما را به این هدف نزدیک کند. در حالی که هیچ غذای جادویی وجود ندارد که چین و چروک از بین ببرد، اصول اولیه ساده هستند:

  • به دنبال آیتم‌هایی که به طور طبیعی سرشار از مواد مغذی هستند بروید، مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، ماهی، و انواع دیگر پروتئین‌های بدون چربی.
  • چیزها را تغییر دهید. به دنبال مواد غذایی مختلف بروید تا تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را دریافت کنید.
  • به چیزی بیش‌تر از یک بشقاب و غذا فکر کنید. فرقی نمی‌کند چه چیزی می‌خورید، خواب، ورزش، و کرم‌ ضد آفتاب هنوز هم در نظر بگیرید.

متخصص تغذیه الیسا زید می‌گوید:

 همه‌ی این چیزها به شما کمک خواهد کرد جوان‌تر دیده شوید.

برای فهمیدن این‌که چه چیزی در لیست خرید خود قرار دهید آماده‌اید؟ این هفت غذا برای شروع عالی هستند.


مقاله‌ی مرتبط: ۵ راهکار طبیعی برای داشتن پوستی زیبا


۱. جو

متخصص پوست در نیویورک دکتر دبرا جالیمن، نویسنده قوانین پوست می‌گوید:

 من کربوهیدرات‌های پیچیده مانند جو را پیشنهاد می‌کنم، زیرا آن‌ها کاهنده قند خون هستند.

منظور از “گلاسمیک پایین” مواد غذایی هستند که قند خون را مثل نان خالص شده، برنج و پاستا تحت تأثیر قرار نمی‌دهند. Jaliman می‌گوید، غذاهای افزاینده قندخون می‌توانند باعث ایجاد آکنه و چین و چروک شوند. جو هم‌چنین دارای  یک ماده شیمیایی طبیعی گیاهی است که از به جلوگیری از آسیب به سلول‌های پوست کمک می‌کند و تحریک پوست را تسکین می‌بخشد.
این مواد را هم امتحان کنید: سایر حبوبات کامل مانند گندم خرد شده، جو، برنج قهوه‌ای.

۲. پرتقال

پرتقال‌ها سرشار از آب هستند، پس به پوست و سلول‌های آن آب‌رسانی می‌کنند. یک پرتقال بزرگ منبع عالی از ویتامین C است که به ساخت کلاژن کمک می‌کند و این، به نوبه خود به منعطف نگه‌داشتن پوست شما کمک می‌کند. به طور کلی، سبزیجات و میوه‌جات برای پوست شما عالی هستند. رنگ‌های مختلف میوه را استفاده کنید تا به این صورت انواع مواد مغذی را دریافت کنید.
این مواد را هم امتحان کنید: گریپ فروت صورتی، گوجه فرنگی، جعفری.

۳. آوکادو

Zied می‌گوید آوکادو سرشار از یک نوع سالم چربی، چربی اشباع نشده‌‌ی مونو، است که به هیدراته ماندن پوست کمک می‌کند. این چربی سالم می‌تواند به جذب برخی ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست کمک کند. سعی کنید سس‌های سالاد با چربی بالا و مایونز را با آووکادو جایگزین کنید. Zied همچنین اضافه می‌کند:

آوکادو به شما بسیاری از طعم و بافت را می‌دهد، و شما لازم به چیز زیادی برای احساس رضایت نیاز ندارید

این مواد را هم امتحان کنید: روغن زیتون، گردو، روغن فندق.

۴. گوشت گاو بدون چربی

زید می‌گوید گوشت گاو بدون چربی، مانند گوشت راسته، یک راه عالی برای دریافت پروتئین با کیفیت بالا است. پروتئین به ساخت کلاژن کمک می‌کند. او هم‌چنین اضافه می‌کند که یک وعده ۲ تا ۴ اونسی فقط دو تا سه بار در هفته داشته باشید. شما می‌توانید از انواع مختلف پروتئین بدون چربی در روزهای دیگر لذت ببرید. هنگامی که گوشت گاو را طبخ می‌کنید، آن را مکررا بچرخانید. زید همچنین می‌گوید، پخت و پز آن را روی حرارت فوق العاده بالا تا زمانی که ترد و سوخته شود باعث ایجاد مواد شیمیایی می‌شود که همه خواص ضد پیری گوشت گاو را از بین می‎برد.
این مواد را هم امتحان کنید: تخم‌مرغ، مرغ، سویا، لوبیا، ماهی.

۵. کلم بروکسل

این کلم یک منبع عالی از ویتامین‌های پوست دوست A و C و همچنین فولات است. ویتامین C آن،‌ کلاژن را افزایش می‌دهد. و ویتامین A و فولات ممکن است به جلوگیری از آسیب نور خورشید کمک کند اما شما هنوز هم نیاز به استفاده از وسایل حفاظت از آفتاب دارید. اگر کلم بروکسل را با ترس به خاطر می آورید چون آن‌ها را زمانی که کودک بودید به صورت آب‌پز خورده‌اید، امیدوار باشید: شما می‌توانید آن‌ها را با کمی روغن زیتون کباب کرده و آن‌ها را بسیار خوشمزه‌تر میل کنید.
این مواد را هم امتحان کنید: کلم، خربزه، کلم بروکلی، گل کلم.

۶. ماهی قزل آلا

این ماهی یکی از بهترین راه‌ها برای جای دادن چربی سالم امگا ۳ در رژیم غذایی است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که امگا ۳، به ویژه امگا ۳ موجود در ماهی، ممکن است از رشد و گسترش سلول‌های سرطانی پوست جلوگیری کند.
حداقل دو وعده ۳ اونسی ماهی در هر هفته در نظر بگیرید و از آن را به صورت کبابی با یک ظرف غلات مانند برنج قهوه‌ای یا سالاد لذت ببرید.
این مواد را هم امتحان کنید: کتان و تخم چیا، گردو، ماهی خال‌مخالی، ساردین، شیر غنی شده، تخم‌مرغ.

۷. انگور

Jaliman می گوید:

رسوراترول، که در پوست انگور وجود دارد، ضدالتهاب است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که روند پیری را کند می‌کند، به علاوه ممکن است با اثرات آسیب نور خورشید و تابش UV  مبارزه کند. اما شما هنوز هم به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب خود نیاز دارید.


مقاله مرتبط: ۵ راهکار برای داشتن پوستی سالم


این مواد را هم امتحان کنید: بادام زمینی پخته، پودر کاکائو.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید