انتشار این مقاله


راهنمای سلامتی برای زنان ۲۰ تا ۳۰ سال به بالا

اگر زنی هستید که در دهه بیستم و سی‌ام زندگی خود به سر می‌برد، می‌توانید نوع تغییر شیوه زندگی را که برای حفظ سلامت خود نیاز دارید در این پست بیابید. هنگامی که در دهه بیستم و سی‌ام زندگی خود هستید، شیوه زندگی درست و غربالگری مناسب می‌توانند تاثیر زیادی روی سلامتی شما داشته باشد. […]

اگر زنی هستید که در دهه بیستم و سی‌ام زندگی خود به سر می‌برد، می‌توانید نوع تغییر شیوه زندگی را که برای حفظ سلامت خود نیاز دارید در این پست بیابید.

هنگامی که در دهه بیستم و سی‌ام زندگی خود هستید، شیوه زندگی درست و غربالگری مناسب می‌توانند تاثیر زیادی روی سلامتی شما داشته باشد.

 یک رژیم غذایی سالم و برنامه‌ی ورزشی برای قلب را آغاز کنید

از خوردن غذاهای سرخ شده و چرب صرف نظر کنید و سعی کنید حداقل نیم ساعت در روز ورزش کنید. درست غذا خوردن و فعالیت هدایایی هستند که می‌توانند همچنان به بخشندگی ادامه دهند.

اگر همین الان این عادات را شروع کنید، مزایای آن‌ها یک عمر با شما خواهند بود. و اگر قصد دارید در آینده صاحب فرزند شوید، مصرف یک مولتی ویتامین که مقدار زیادی از اسید فولیک (بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میکروگرم در روز) را برای شما فراهم می‌کند ایده‌ی خوبی خواهد بود. مصرف اسید فولیک را حداقل ۱ ماه قبل از اینکه برای باردار شدن تصمیم بگیرید شروع کنید، و تا سه ماهه اول بارداری ادامه دهید.

رابطه خود را با پزشک‌تان بهتر کنید

کسی را پیدا کنید که به او اعتماد دارید. قبل از قرار ملاقات خود، یک لیست سوال تهیه کنید مثلا: چه روش پیشگیری از بارداری برای من مناسب است؟ بهترین راه برای جلوگیری از STD (بیماری‌های مقاربتی) چیست؟ چه واکسن هایی نیاز دارم؟

از تاریخچه سلامت خانوادگی خود آگاه باشید

آیا خواهر، مادر و یا مادربزرگ شما قبل از اینکه ۵۰ ساله شوند به سرطان پستان یا بیماری‌های قلبی مبتلا شده‌اند؟ آیا دیابت در خانواده وجود داشته؟ این سوال‌های مهم را از خانواده خود بپرسید تا به دکترتان برای فهمیدن خطرات بهداشتی و سلامتی خود کمک کنید.

آزمون‌های غربالگری کلیدی را فراموش نکنید

مطمئن شوید که هر ۳ سال یک‌بار از شروع ۲۱ سالگی، آزمایش پاپ اسمیر برای بررسی سرطان دهانه رحم را انجام دهید. اگر ۳۰ تا ۶۵ ساله هستید، می‌توانید تست پاپ اسمیر هر ۳ سال یکبار ادامه دهید و یا می‌توانید آن را همراه با تست HPV هر ۵ سال دریافت کنید. تست HPV مفید است زیرا بسیاری از سرطان‌های سرویکس رحم به علت عفونت با HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) ایجاد می‌شوند.

اگر از نظر جنسی فعال و در معرض خطر بالاتری برای بیماریهای مقاربتی هستید، هر سال تستی برای بیماری کلامیدیا و سوزاک را دریافت کنید. تست  HIV را حداقل یک بار و اگر در معرض خطر هستید بیشتر از یک بار در سال انجام دهید. همچنین تست برای STD های دیگر مانند تریکومونا، سفلیس و هپاتیتB  را در نظر داشته باشید.

اگر فشارخون‌تان نرمال است (کمتر از۱۲۰/۸۰) هر ۲ سال آن را چک کنید. اگر بالاست، و یا در معرض خطر فشار خون بالا هستید، به بررسی‌های مکرر و انجام تست‌های غربالگری دیابت نیاز دارید. همچنین، کلسترول خود را چک کنید و از دکتر خود بپرسید که هر چند وقت یک بار نیاز است انجام شود.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید