انتشار این مقاله


۸ نشانه‌ی پایان یک رابطه

با خواندن ۸ نشانه معرفی‌شده چک کنید که آیا رابطه شما ممکن است دوام نداشته باشد یا نه؟

آیا در مورد مسیری که رابطه‌تان در حال طی کردن است گیج شده‌اید؟ روابط معمولا در ابتدا شاد هستند اما با گذشت زمان می‌توانند بدون اینکه شما متوجه بشوید، منفی بشوند. همه‌ی روابط نیازمند تلاش و کار سخت هستند و بدون این‌ چیزها ممکن است شما احساس عدم شادی و درک شدن بکنید.

با خواندن ۸ نشانه زیر چک کنید که آیا رابطه شما ممکن است دوام نداشته باشد یا نه؟ 

۱.  یار شما نتواند شما را آن جور که هستید قبول کند

هر کسی ویژگی‌های منفی و مثبتی دارد و یک یار خوب، می‌تواند همه‌ی نقایص شما را قبول کند. یار شما مجبور نیست که از نگاه کردن به فلان فیلم و سریال با شما لذت ببرد اما باید قبول کند که شما از آن لذت می‌برید و بدون هیچ قضاوتی اجازه بدهد شما آن را نگاه کنید. اگر یار شما چیزهایی با اهمیت بیشتر در مورد شما مانند نحوه لباس پوشیدن و شغلتان را دوست ندارد، زمان آن رسیده که شما از این رابطه خارج شوید. ناتوانی در قبول دیگری آن جور که هست بزرگ‌ترین نشانه برای این است که رابطه کارآمد نیست.

۲. شما نمی‌توانید یارتان را آن جور که هست قبول کنید

قبول کردن یکدیگر باید دو طرفه باشد. اگر یار شما شما را به خاطر خودتان دوست دارد شما نیز باید بتوانید در مورد یارتان همین گونه باشید. از خودتان این سوال را بپرسید؛ اگر یار شما چیزهایی دارد که شما از آن‌ها نفرت دارید یا نمی‌توانید با آن کنار بیایید چرا با او رابطه دارید؟

۳. شما تلاش نمی‌کنید تا در زمان‌های سخت از پس هم بربیایید

روابط با صمیمیت، شادی و خنده همراهند اما با آن استرس، حالات بد و سختی نیز همراه است. این مسلم است که زمانی که یار شما شاد و با آرامش است دوستش دارید اما همین حس را زمانی که عصبانی هست نیز دارید؟ در یک رابطه شما باید یکدیگر را در زمان‌های سخت نیز پشتیبانی و حمایت کنید، نه اینکه یکدیگر را پس بزنید.

۴. نیازهای شما توسط یارتان تامین نمی‌شود

یار شما نمی‌تواند هر کاری را برای شما انجام بدهد؛ برای مثال اینکه در هر ساعت روز اصرار به حرف زدن با شما را داشته باشد. اگرچه این مهم است که نیازهای شما را در حوزه یک رابطه تامین کند. او باید بتواند شما را بعد از یک روز سخت تقویت و دلگرم کند و برای شما حمایت و عشق به ارمغان بیاورد. اگر نمی‌تواند این چیزها را برای شما فراهم کند، رابطه شما رو به زوال است.

۵. به لحاظ فکری در یک نقطه نیستید

اگر شما آماده‌ی ازدواج و حل و فصل قضایا هستید اما یارتان می‌خواهند چند سال دیگر هم تنها باشد، احتمالا شما به مشکل برخواهید خورد. اگر متوجه شدید که رابطه‌تان در حال جدی شدن است لازم است که بنشینید و درباره‌ی برنامه‌های طرفین برای آینده‌شان صحبت کنید. اینکه شما علاقمندی‌های متفاوتی دارید دلیل بر مشکل‌دار بودن یکی نیست اما هر دوی شما استحقاق این را دارید که بدانید که با دیگری در یک مسیر قرار دارید یا نه.

۶. شما برای رابطه انرژی می‌گذارید ولی یارتان این‌ طور نیست

لازم است هر دو طرف ببخشند یا دریافت کنند. اما گاهی اوقات ممکن است یار شما چیز بیشتری ببخشد یا دریافت کند. این می‌تواند مشکل ‌آفرین باشد چون بهتر است طرفین تلاش یکسانی برای رابطه بکنند. اگر یکی از طرفین به اندازه‌ی کافی تلاش نکند، می‌تواند نشانه‌ای برای منفی و ناسالم شدن رابطه باشد.

۷. شما با اعتماد به یکدیگر مشکل دارید

هم شما و هم یارتان باید به یکدیگر اعتماد مطلق داشته باشید. اگر یار شما دلیلی برای از بین رفتن این اعتماد ایجاد کرد، شما می‌توانید آن را فراموش کنید و با پیام‌های فیسبوک و امثالهم خود را مشغول کنید و دنبال ساختن آینده باشید و یا بگذرید و به رابطه خاتمه دهید. بدترین تصمیمی که می‌توانید بگیرید این است که در حالی به او اطمینان ندارید به رابطه‌تان ادامه دهید. اگر دیدید بعد از اینکه یارتان اتاق را ترک کرد در حال چک کردن موبایلش هستید، از این دوره بگذرید و به رابطه خاتمه دهید این کار احتمالا برای هر دوی شما بهترین کار محسوب می‌شود.

۸. پتانسیل یه رابطه بلند مدت را نمی‌بینید

یک رابطه نیازمند زمان و تلاش بسیار است بنابراین اطمینان حاصل کردن از اینکه انرژیتان را برای چیزی که واقعا دوام خواهد داشت صرف می‌کنید حائز اهمیت است. شما مجبور نیستید حتما با یارتان ازدواج کنید اما شما باید بتوانید یک رابطه شادِ با هم در آینده را متصور شوید. اگر شما اصلا نمی‌توانید رابطه‌ای را در آینده میان خودتان ببینید احتمالا زمان آن رسیده که به رابطه‌تان خاتمه دهید.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید