انتشار این مقاله


سوگند خوردن؛ باعث قوی‌تر شدن می‌شود

خیلی خوش صحبت نیستید؟ در ارتباط برقرار کردن با بچه‌ها مشکل دارید و در مدرسه همیشه یه هیولا به نظر می‌رسیدید. در این باره تحقیقی اخیرا در مقیاس کم در دانشگاه کییل انگلستان انجام شده است، نویسنده این مقاله دکتر ریچارد اتیفنس عضو انجمن روانشاسی بریتانیا است. این تحقیق با همراهی دانشگاه لانگ ایسلند تکمیل […]

خیلی خوش صحبت نیستید؟ در ارتباط برقرار کردن با بچه‌ها مشکل دارید و در مدرسه همیشه یه هیولا به نظر می‌رسیدید. در این باره تحقیقی اخیرا در مقیاس کم در دانشگاه کییل انگلستان انجام شده است، نویسنده این مقاله دکتر ریچارد اتیفنس عضو انجمن روانشاسی بریتانیا است.

این تحقیق با همراهی دانشگاه لانگ ایسلند تکمیل شد. این مطالعه از دو قسمت تشکیل شده بود. در آزمایش اول به ۲۹ نفر ماموریت داده شده بود که برای دو بار برای زمان کوتاهی دوچرخه‌سواری کنند. در آزمایش دوم که ۵۲ نفر در آن شرکت کرده بودند، شامل این بود که چیزی را در دست خود بگیرند و آن را بفشارند. هر کدام از شرکت‌کنندگان باید به زبان سوگند می‌خورد که چه رکوردی را ثبت خواهد کرد، وقتی که سوگند خوردند آزمایش اول را انجام می‌دهند و سپس یک کلمه لطیف در توصیف یک میز معمولی بیان می‌کنند و سپس آزمایش دوم را انجام می‌دهند؛ کلمه‌ای مانند “قهوه‌ای”.

محققین دریافتند که سوگند خوردن می‌تواند قدرت فشردن دست و همچنین دوچرخه‌سواری را بیشتر و بهتر بکند. اما سوال مهم‌تر این‌جاست که به چه دلیلی؟

“ما از تحقیق‌های قبلی می‌دانیم که سوگند خوردن باعث می‌شود که مردم بیشتر بتوانند درد را تحمل کنند و دلیل ممکن و ساده‌ای که برای این اتفاق می‌توانیم بیان کنیم این است که این عمل سیستم عصبی سمپاتیک بدن را تحریک می‌کند. این همان سیستمی است که موجب قوی‌تر تپیدن قلب میشود زمانی که شما در خطر قرار می‌گیرید. حال اگر واقعا این دلیل باشد، ما می‌توانیم به راحتی برای قوی‌تر شدن سوگند بخوریم. و این مطلبی است که در این آزمایش دریافت شد.

با این حال در این آزمایش به اندازه‌گیری میزان ضربان قلب و دیگر مکانیسم‌هایی که ممکن بود توسط سیستم سمپاتیک متاثر شوند را اندازه‌گیری کردیم و مشخص شد این موارد تغییر محسوسی نکردند. پس به نظر می‌رسد دلیلی که سوگند خوردن می‌تواند چنان تاثیری در قدرت انسان و قدرت تحمل درد داشته باشد هنوز نیاز به کشف کردن دارد! و ما هنوز نتوانسته‌ایم به قدرت کامل سوگند خوردن پی ببریم.

سوگند خوردن یک ابزار قدرتمند است؟ حال با خودتان می‌گویید که این موارد نیازی به تحقیق ندارد که! بهتر است به این علم عمومی توجه کنید که مادران همیشه در مورد آن صحبت می‌کنند:
سبزیجات موجب بهبود سلامتی از حالت ناسالم به سلامتی نمی‌شود و چیزی که ما تصور می‌کنیم کاملا درست نیست.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید