انتشار این مقاله


افراد بدبین زندگی طولانی تری دارند

برخلاف گفته­­ی مونتی پیتون مشهور، نگاه خوش­بینانه­ی همیشگی به زندگی، زندگی طولانی­تری را تضمین نخواهد­کرد. تحقیقات جدیدی در دانشگاه ارلانگن نورمبرگ در آلمان، به این نتیجه رسیده­اند که افراد بدبین، یا افرادی که همواره انتظارات واقع­بینانه از زندگی خود دارند، زندگی طولانی­تر و سالم­تری دارند. این مطالعه داده­های سال ۱۹۹۳ تا سال ۲۰۰۳، که از […]

برخلاف گفته­­ی مونتی پیتون مشهور، نگاه خوش­بینانه­ی همیشگی به زندگی، زندگی طولانی­تری را تضمین نخواهد­کرد.

تحقیقات جدیدی در دانشگاه ارلانگن نورمبرگ در آلمان، به این نتیجه رسیده­اند که افراد بدبین، یا افرادی که همواره انتظارات واقع­بینانه از زندگی خود دارند، زندگی طولانی­تر و سالم­تری دارند.

این مطالعه داده­های سال ۱۹۹۳ تا سال ۲۰۰۳، که از اطلاعات ملی اجتماعی-اقتصادی آلمان استخراج شده­اند و شامل نظرسنجی­های عمومی و مردمی هستند، بررسی کرده­است. یافته­ها نشان می­دهند که عموما افراد بدبین­تر به میزان ۱۰ درصد برای­ زندگی طولانی­تر مستعد­تر، هستند.

پروفسور فریدر لانگ، از دانشگاه ارلانگن نورنبرگ می­گوید: یافته­های ما این­گونه نشان می­دهند که خوش­بینی زیاد از حد و پیش­بینی آینده­ای بهتر در رابطه­ی مستقیم با احتمال بیشتر مرگ و یا ناتوانی در دهه­ی پیش­رو در زندگی فرد است. واقع­بینی در رابطه با آینده انسان را تشویق می­کند تا بادقت­تر زندگی کند و بیشتر مراقب سلامتی و امنیت خود باشد.

لانگ هم­چنین اشاره می­کند که اگرچه رویکرد واقع­بینانه در زندگی طولانی­تر موثر است اما این بدان معنا نیست که قدرت خوش­بینی در غالب شدن بر مواقع پر­استرس و غم­انگیز زندگی دست­کم گرفته­شوند.

او اضافه می­کند: این یافته­ها رویکرد جدیدی به این که چگونه دیدگاه­های ما می­توانند سبب و یا مانع اتفاقات شوند، می­بخشد و کمک می­کند تا فرصت­های خود را برای زندگی طولانی­تر ارتقا دهیم.

ساناز نوری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید