انتشار این مقاله


شاید ماست برای استخوان‌ها مفید باشد

شاید خوردن ماست، استخوان‌ها را قوی‌تر کند. محققان ۴۳۱۰ نفر از میانسالان ۶۰ سال به بالای ایرلندی را برای جمع آوری اطلاعات درباره رژیم غذایی و نحوه زندگی با استفاده از پرسش‌نامه، گرد هم آوردند. آن‌ها تراکم استخوان و میزان تحلیل مفصل را با اشعه ایکس و MRI اندازه‌ گیری کردند و توانایی فیزیکی شرکت […]

شاید خوردن ماست، استخوان‌ها را قوی‌تر کند.

محققان ۴۳۱۰ نفر از میانسالان ۶۰ سال به بالای ایرلندی را برای جمع آوری اطلاعات درباره رژیم غذایی و نحوه زندگی با استفاده از پرسش‌نامه، گرد هم آوردند. آن‌ها تراکم استخوان و میزان تحلیل مفصل را با اشعه ایکس و MRI اندازه‌ گیری کردند و توانایی فیزیکی شرکت کنندگان را آزمایش کردند. این مطالعه در ژورنال Osteoporosis International  موجود است.

آن‌ها بعد از تطبیق سن، فعالیت فیزیکی، سیگار کشیدن، مصرف الکل و دیگر پارامتر‌های سلامتی و رفتاری، یافتند که کسانی که ماست می‌خورند در مقایسه با کسانی که ماست نمی‌خورند، افزایش ۳ تا ۴ درصدی در تراکم معدنی استخوان نشان می‌دهند.

مصرف روزانه ماست باعث کاهش ۳۹ درصدی خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان و کاهش ۵۲ درصدی در مردان می‌شود. افرادی که ماست می‌خورند از نظر آمادگی جسمانی هم بهتر از بقیه عمل می‌کنند.

Eamon J. Laird، محقق ارشد در کالج تیرینیی دوبلین، می‌گوید:

این مطالعه مشاهده ای بود بنابراین نمی‌توانست علت و معلول را مشخص کند. پیام اصلی این است که ماست منبع خوبی از مواد مغذی، ویتامین D، ویتامین B، کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک است. ما فکر می‌کنیم که مخلوطی از این چیزهاست که تاثیرات مفید دارد.

او همچنین اشاره کرد که بقیه لبنیات تاثیراتی همانند ماست نخواهند داشت و همچنین هشدار داد که بعضی از ماست‌ها دارای مقادیر فراوانی شکر هستند، پس باید در این باره مراقب بود.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید