انتشار این مقاله


سرطان پروستات و راه طبیعی مقابله با آن!

هنگام میل‌کردن سیب و زردچوبه از این حقیقت که چیزی را می‌خورید که نقش قابل توجهی در کاهش و یا حتی جلوگیری از سرطان دارد لذت ببرید‌! تحقیقی جدید در دانشگاه Texas بیان می‌دارد، چندین ترکیب طبیعی در غذا شامل پوست سیب‌، زردچوبه و انگور قرمز؛ عناصر کلیدی در جلوگیری از رشد سرطان پروستات (که بیشتر مردان […]

هنگام میل‌کردن سیب و زردچوبه از این حقیقت که چیزی را می‌خورید که نقش قابل توجهی در کاهش و یا حتی جلوگیری از سرطان دارد لذت ببرید‌!

تحقیقی جدید در دانشگاه Texas بیان می‌دارد، چندین ترکیب طبیعی در غذا شامل پوست سیب‌، زردچوبه و انگور قرمز؛ عناصر کلیدی در جلوگیری از رشد سرطان پروستات (که بیشتر مردان را مبتلا می‌کند‌) هستند؛ مواد غذایی‌ای که از بیشتر داروهای موجود اثر بیشتری روی درمان سرطان دارند. یکی از خوبی‌های این مواد این است که می‌توان بدون وارد کردن مواد سمی‌ به بدن با رشد سرطان مقابله کرد.

در طی دهه‌ی گذشته برخی از تحقیقات در مورد سرطان درمان با خوردن گیاهانی شامل مواد شیمیایی‌ای که در پوست‌سیب و زردچوبه و انگور‌قرمز هم یافت می‌شود را بیان کرده‌اند. این ترکیبات یکی از ریسک‌فاکتور ها برای سرطان، التهاب درونی، را به حداقل می‌رسانند. التهاب های شدید که در اثر عفونت‌های مزمن یا بیماری‌های خودایمنی و یا شرایطی مثل چاقی ایجاد شده‌اند، به علت آسیب به سلول‌های سالم بدن ریسک سرطانی بالاتری را موجب می‌شوند. محققان ابتدا ۱۴۲ ترکیب غذایی را روی سلول‌های موش و انسان امتحان کردند تا ببینند که آیا ترکیبات غذایی به تنهایی اثر خوبی دارند یا در صورت ترکیب با هم‌دیگر!

از میان این عناصر آن‌هایی که بیشتر احتمال تاثیر داشتند امتحان شدند؛ اسید اورسولیک، که در پوست‌سیب و رزماری یافت می‌شود. curcumin گیاه زرد روشنی که ترکیبش در زردچوبه هم هست و resveratrol که درد انگور و توت یافت می‌شود‌، از جمله این مواد هستند. این مواد خاصیت ضدسرطانی داشته و کاملاً در دسترس می‌باشند. ترکیب اورسولیک اسید با curcumin یا resveratrol از در دسترس بودن مواد غذاییِ مورد نیاز سلول‌های سرطانی برای رشد جلوگیری می‌کنند.

سولماز گلدوست