انتشار این مقاله


تاثیر حالت و وضع بدن بر عملکرد ذهن و احساسات!

مطالعات نشان میدهند که ارتباط نزدیکی بین زبان بدن، احساسات و افکار وجود دارد.

آیا تابحال بعد از یک روز پرکار و سخت و یا بعد از داشتن ملاقات با دوست و شریک زندگی خود که منجر به فروریختن تان شده، خود را در حالتی که سرتان خود را با دست‌هایتان گرفته باشید، دیده‌اید؟!

ممکن است فکر کنید زبان بدن پاسخی طبیعی در برابر تجربه ها و آموخته هایتان باشد؛ ولی آیا واقعا اینگونه است؟ تحقیقات نشان میدهند حالت و وضیعت شما با خلق و خو و توانایی شما در به یاد آوردن خاطرات مثبت ارتباط مستقیم دارد. اینکه بدن خود را در چه حالتی نگه داریم، در حال و مودمان تاثیر دارد.

مطالعات پرفسور اریک پپر در دانشگاه سان فرانسیسکو نشان میدهد که ارتباط نزدیکی بین زبان بدن، احساسات و افکار وجود دارد. به طور خاص، پرفسور پپر نشان داد که زمانی که فردی به طور آگاهانه تلاش میکند که صاف و درست بنشیند، بهتر قادر خواهد بود خاطرات خوب را به یاد آورد و در کل احساس مثبت بیشتری نسبت به زندگی خواهد داشت.

ادامه تحقیقات در این مطالعه از تصور و عقیدۀ اینکه ذهن هر کجا که بدن هدایت کند میرود، حمایت میکند. برای مثال، افرادی که مجبور به لبخند زدن هستند نسبت به افرادی که کنترل کاملی بر حالات صورت خود دارند، بیشتر میتوانند جوک های سرگرم کننده پیدا کنند!

این تفکر جدیدی نیست. فیلسوف و روانشناس ویلیام جیمز جزو افراد اولین آکادمی بود که بررسی کردند که آیا زبان بدن فقط منعکس کنندۀ احساساتمان است یا در هدایت و امر به ذهنمان نیز نقش فعالی دارد. جیمز معتقد بود احساسات ما فقط براساس رویدادهای خارجی شکل نمیگیرد، اما راه پاسخ به آنها بهره گیری از افزایش پشتیبانی و تایید از علم معاصر است.

پس دفعه بعدی که نیاز به پیشرفت و تقویت سریع داشتید، ذهنتان را با تغییر حالت بدنتان، تغییر دهید! این میتواند تمام تفاوت ها را ایجاد کند و باعث شود بطور قابل توجهی احساس خوشحالی کنید.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید