انتشار این مقاله


شرکت گوگل روی قرص سرطان یاب کار می‌کند

شرکت گوگل قدم در مسیری بنیادی نهاده‌است؛ تولید قرص‌هایی که به تشخیص سرطان کمک می‌کنند!

گوگل به عنوان یک موتور جستجو‌گر آغاز به کار کرد ولی این شرکت حالا خود را درگیر طیف گسترده‌ای از صنایع نوظهور، از عینکهای هوشمند تا اتومبیل‌های بدون سرنشین، کرده است. این شرکت قدم در مسیری بنیادی نهاده‌است؛ تولید قرص‌هایی که به تشخیص سرطان کمک می‌کنند!

پروژه گوگل, که هنوز در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و در قسمت X Lab کارخانه آزمایش شده است، شامل قرصی است که از خرده‌ ریز‌های مغناطیسی ساخته شده و قادر به ورود به رگ‌های بدن افراد برای یافتن سلول‌های بدخیم است. این قرص، یافته‌های خود را با استفاده از سنسور و دستگاه پوشیدنی گزارش می‌دهد.

اندرو کنراد (Andrew Conrad)، کسی که بعد علوم زیستی X Lab گوگل را راه‌اندازی کرد، می‌گوید:

هدف این است که روشی غیر القایی برای تشخیص سرطان تولید کنیم تا زندگی را برای پزشکان و مخصوصا بیماران آسان‌تر کنیم. همچنین این یک استراتژی است که به متخصصان پزشکی این اجازه را می‌دهد تا به سرعت و آسان بیماران را معاینه کنند و پیش از این‌که سرطان در کل بدن گسترش یابد تشخیص دهند.

کنراد (Conrad) می‌گوید ما می‌خواهیم کار را ساده و اتوماتیک کنیم.

این ایده‌ای است که روی افراد شرکت گوگل تاثیر گذاشته است. پزشکان بعد از تصادف تام استنیس (Tom Stanis) یکی از با استعداد‌ترین مهندسان شرکت، با یک اتومبیل، توموری را در بدن او پیدا کردند. هم اکنون تام سرطان ندارد ولی کل این ماجرا افراد حاضر در شرکت گوگل را متعجب کرد که اگر ماشین به تام برخورد نمی‌کرد، چه اتفاقی ممکن بود بیوفتد؟ به بیان دیگر، آیا تشخیص وجود تومور در بدن تام به تعویق می‌افتاد؟

کنراد (Conrad) می‌گوید:

گوگل درباره قرص‌های تشخیص سرطانش کاملا جدی است و امیدوار است شرکائی پیدا کند که قادر به بیمه گذاری این تکنولوژی باشند و این قرص‌ها را وارد بازار بکنند. شرکای ما از آن ماده مراقبت می‌کنند. ما مخترعان و سازندگان تکنولوژی هستیم.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید