انتشار این مقاله


سیاست های بکار گرفته شده برای مشکل گرمایش زمین

ریک پری در مورد برنامه های بکار گرفته شده برای پیشگیری از گرمایش زمین می گوید!

در شبکه‌ی خبری CNBC، سخنگوی سازمان انرژی، ریک پری در گفتگویی مربوط به معضل گرمایش جهانی اعلام کرد که گاز کربن دی اکسید، محرک گرم شدن زمین نمی‌باشد. این گفتگو که در عمارت پارلمان واشنگتن صورت گرفت، پری در جواب سوالی که از او پرسیده شد آیا گاز کربن دی اکسید مسئول نوسان دمای زمین است، چنین پاسخ داد:

تقریبا نه!  بنظر من آب دریاها و اقیانوس‌ها علت اصلی گرم شدن زمین هستند. در اصل من با پاسخ دادن به این سوال مخالفم. بجای اینکه گاز مقصر را در گرمایش زمین پیدا کنیم، بهتر است سوال کنیم که چرا مردم و دولت‌ها کاری برای جلوگیری از آن نمی‌کنند؛ و یا دولت‌ها چه تدابیری برای آن اندیشیده‌اند؟ نوآوری در استفاده از منابع طبیعی و انجام آزمایشات هم در آزمایشگاه‌های خصوصی و هم آزمایشگاه‌های دولتی، گام‌های مثبتی به سمت نابودی معضل گرمایش است.

دانش و تکنولوژی لازم در دنیا برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی وجود دارد و اگر کسی به این عمل شک کرده و مقابله با گرمایش زمین را بی اساس تلقی کند، از نظر من یک انسان غارنشین محسوب می شود!

در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷، سازمان انرژی اعلام کرد که تعهدنامه‌ای مبنی بر همسو کردن برنامه‌های تعیین‌شده برای گرمایش جهانی، که هم اکنون در بعضی از کشورها اجرا می شود، تنظیم شده است. در هفته ی جاری، پری قرار است از بودجه ی ۲۸ میلیارد دلاری برای این برنامه دفاع کند؛ برنامه‌ای که پروژه‌های انرژی پاک را تعطیل می‌کند. مسلما پری با سوال‌های تندی راجع به مخالفت با اولویت‌های رییس‌جمهور ترامپ، و اختصاص دادن بودجه‌ی چند میلیاردی به این برنامه، مواجه خواهد شد.

پری در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که ارتباط چشم‌گیری بین گاز کربن دی اکسید و تغییرات آب وهوایی وجود ندارد، ولی علم بکار گرفته شده در برنامه، آن را نقض می‌کرد. در ماه ژانویه ی ۲۰۱۷، تایید شد که تغییر آب و هوای جهان امری طبیعی است، حال آنکه دستکاری انسان آن را تسریع می‌کند. طبق گزارشات ۹۷% دانشمندان ناسا، دمای زمین بخاطر فعالیت های بی‌رویه‌ی انسان‌ها رو به افزایش است.

Rick Perry, Energy Secretary

متاسفانه، قانون‌گذاران دموکرات، سعی در پیشگیری از اجرای سیاست‌های برنامه‌های آب و هوایی هستند. سناتور Ed Markey، در نامه‌ای که به پری نوشته، از او خواسته تا از رونق تجارت جهانی لامپ‌های LED حمایت کند، که با جواب منفی پری مواجه شد. بخشی از متن نامه بدین شکل بود:

وقتی در سازمان انرژی آمریکا، سوگند می‌خوری که از سیاست های دولتی جهت ایجاد شغل و پیشرفت اقتصاد کشور حمایت کنی، مخالفت با نظر ترامپ، با این هدف متناقض است.


این خبر با اجازه ی Greenwire، سرپرست روزنامه ی انرژی و محیط (E&E News) ، سال ۲۰۱۷ از شبکه ی CNBC پخش شد.
ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید