انتشار این مقاله


تجویز داروهای جدید برای برای مبتلایان به رماتیسم

بیماران مبتلا به روماتیسم، آن‌هایی که عمل جایگزینی مفصل انجام داده‌اند، در معرض ریسک بالای عفونت مفصل( یک عارضه‌ی ویرانگر بالقوه) هستند.

بیماران مبتلا به روماتیسم، آن‌هایی که عمل جایگزینی مفصل انجام داده‌اند، در معرض ریسک بالای عفونت مفصل( یک عارضه‌ی ویرانگر بالقوه) هستند.

اگر خطر عفونت مرتبط با استفاده از داروی آنتی‌روماتیک است هدف ما، توقف تجویز  داروهای قبلی برای تعویض مفصل و هم‌چنین افزایش زمان بهینه برای بیماران برای شروع دوباره‌ی درمان بعد از عمل جراحی است. مدیریّت مناسب دارویی بعد از عمل جراحی می‌تواند فرصت خوبی برای کاهش ریسک عفونت و دیگر پیامد‌های مضر فراهم کند. هم‌چنین دانشکده‌ی آمریکایی روماتولوژی(ACR) و جراحان آمریکایی مفاصل زانو و هیپ از پروژه حمایت کرده‌اند.

توصیه‌ها، براساس خلاصه‌ها و مرورهای زیاد درباره‌ی نوشته‌ها و ادبیات در دسترس برای موضوع، تجربه و خبرگی‌های بالینی و توان اولیه‌ی بیماران بوده است. این راهبرد‌های دارویی هم‌چنین از میانسالان مبتلا به آرتریت روماتوئید، اسپوندیلوآرتریتیس، لوپوس و… حمایت می‌کند.

دکتر Goodman اظهار می‌دارد:

این پروژه جراحان تعویض مفاصل هیپ و زانو، روماتولوژیست‌ها و متودولوژیست‌ها را گرد هم جمع کرد تا یک مدیریت دارویی مطلوب ارائه دهند‌؛ به علاوه یک هیئت ۱۱ نفری از بیماران نیز فراهم شد.

محققان با مطالعه‌ی هزاران مقاله یک مرور مطبوعاتی سیستمیک و چند مرحله‌ای را انجام  دادند. این مدارک برای ادامه‌ی مراقبت‌های آنتی‌روماتیک در مقابل ممانعت‌های دارویی قبل از عمل جمع‌آوری شده بودند.

پانل بیمار که حاوی اطلاعات ورودی بارزی است، برای جلوگیری از عفونت در زمان جراحی نسبت به بروز بیماری ناشی از توقف درمان اهمیت بسیار بیشتری قائل شده‌است.

دکتر Goodman خاطر نشان کرد:

این توصیه‌ها برای استفاده توسط پزشکان، ارتوپد‌ها، روماتولوژیست‌ها و سایر پزشکانی که برآورد خطر و ارزیابی انجام می‌دهند و نیز بیماران، تدوین و هدف‌گذاری شده‌اند. ارتباط، کلید و نکته‌ی اصلی است. این بسیار ضروری است که ارتباط باز بین بیمار و جراح ارتوپد یا بیمار و روماتولوژیست برقرار شود.

این پانل هم‌چنین اضافه کرده است که راهبرد‌های بیان شده برای وضعیت های کلینیکال معمولی مطرح شده‌اند و ممکن است در مواقع استثنایی و غیرمعمول به کار نیایند. با وجود این ‌که هزینه، یک فاکتور دخیل در تصمیمات مراقبت از سلامت است، در این پروژه در نظر گرفته نشده است‌.

سولماز گلدوست


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید