انتشار این مقاله


توصیه به شناگران تازه کار؛ مراقب میکروب های درون آب باشید!

شنا از ورزش های محبوب مردم است ولی بعضی اوقات می تواند منجر به مرگ شود!

غوطه ور شدن در آب استخر یا دریاچه در گرمای تابستان لذت بخش است، ولی باید مراقب میکروب ها و انگل های داخل آب که در کمین شما هستند، باشید. به گفته ی دکتر کریستوفر اُل۱ ، از مرکز سلامت وینستون نیویورک، در آب های گرم و کم عمق، کودکانی که پوشک مخصوص استخر به تن دارند که راه خوبی برای نگه داری مدفوع کودک نیست! محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب های داخل آب و بروز عفونت است. برای جلوگیری از مریض شدن کودک باید به کودک یاد آور شویم که آب استخر یا دریاچه را نخورد. دکتر اُل راه هایی را برای این مشکل پیشنهاد می کند:

  • کودکانی را که بیماری روده ای دارند، از ورود به آب های عمومی منع کنیم تا آب آلوده نشده و بیماری به سایر افراد منتقل نشود.
  • از قورت دادن آب دریاچه ها و استخری که کلر ندارد به شدت خودداری کنید. این آب ها ممکن است حاوی میکروارگانیسم های بیماری زا مثل لپتو سپیروز (بیماری ویل) و باکتری های خارج شده از ادرار پستانداران باشند. عفونت های حاصل از این آب ها باعث تب، سر درد و درد عضلانی می شود. یکی دیگر از میکروب های خطرناک موجود در این آب ها که غیر قابل درمان است، آمیب Naegleria می باشد که مغز را می خورد! برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک، درون آب های گرم و راکد شیرجه نزنید. هم چنین از کشیدن آب به درون بینی خودداری کنید که تک سلولی از طریق بینی به مغز شما راه نیابد.
  • آب های نمک دار و شور باکتری های کمتری دارند ولی برای افرادی که زخم یا بخیه ی التیام نیافته دارند مناسب نیستند.
  • از شنا در مکان‌هایی که ستاره دریایی وجود دارد خود داری کنید. بعضی از این موجودات دارای شاخک های حساس سمی هستند که سم بعضی از آن ها گاها باعث مرگ می شود.
 منبع: مرکز سلامت Wake Forest

۱. Christopher Ohl
ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید