انتشار این مقاله


ممکن است دارو‌های سوزش معده خطر مرگ زودرس را افزایش دهند

پمپ‌های بازدارنده پروتئینی یا P.P.I.s، طیف وسیعی از دارو‌های مورد استفاده برای سوزش معده، ممکن است خطر مرگ زودرس را افزایش دهد. P.P.I.s که بدون مجوز دکتر تحت عنوان برند‌هایی چون Nexium و Prevacid فروخته می‌شوند، با عوارض جانبی از جمله بیماری‌های کلیوی، شکستگی استخوان و عفونت همراه هستند. این تحقیق، در BMJ Open، افرادی […]

پمپ‌های بازدارنده پروتئینی یا P.P.I.s، طیف وسیعی از دارو‌های مورد استفاده برای سوزش معده، ممکن است خطر مرگ زودرس را افزایش دهد.

P.P.I.s که بدون مجوز دکتر تحت عنوان برند‌هایی چون Nexium و Prevacid فروخته می‌شوند، با عوارض جانبی از جمله بیماری‌های کلیوی، شکستگی استخوان و عفونت همراه هستند.

این تحقیق، در BMJ Open، افرادی که P.P.I.s مصرف می‌کنند را با افرادی که آنتاگونیست‌های گیرنده هیدروژن (مثل Zantac) مصرف می‌کنند، و کسانی که هیچکدام را مصرف نمی‌کنند مقایسه می‌کند.

محققان با مقایسه دیگر گروه‌ها یافتند که کسانی که P.P.I.s مصرف می‌کنند در خطر مرگ زودرس هستند و هرچه به مدت طولانی‌تری استفاده شود، خطرش بیشتر است.

دکتر زیاد ال عالی (Ziyad Al-Aly)، نویسنده اصلی و پروفسور دستیار طب در دانشکده پزشکی واشنگتن می‌گوید:

من نمی‌خواهم که مردم بترسند. خطر مرگ زودرس بالاست و در رابطه با کسانی که برای شرایط معتبر پزشکی، مثلا یک زخم در حال خونریزی، به P.P.I.s نیاز دارند، نفع آن بیشتر از ضرر آن می‌باشد. اما مردم از آن­ها زمانی که نیاز ندارند استفاده می­کنند و در این حالت نه تنها خطر می­کنند بلکه هیچ نفعی هم نمی­برند.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید