انتشار این مقاله


کلیشه‌هایی درمورد قلب

ماهیت قلب ماهیت قلب با گذشت زمان سعی شده در غزل‌ها و کتاب‌ها منعکس شود؛ کتاب‌هایی که برای توصیف عشق وقف شده‌اند. اکنون دانشمندان در حال دریافت این موضوع هستند که پمپ کردن خون در قفسه‌ی سینه بسیار پیچیده‌تر است. نه می‌توانید بدون آن زندگی کنید و نه می‌توانید عشق بورزید! رابطه‌ی جنسی و حتی […]

ماهیت قلب

ماهیت قلب با گذشت زمان سعی شده در غزل‌ها و کتاب‌ها منعکس شود؛ کتاب‌هایی که برای توصیف عشق وقف شده‌اند. اکنون دانشمندان در حال دریافت این موضوع هستند که پمپ کردن خون در قفسه‌ی سینه بسیار پیچیده‌تر است. نه می‌توانید بدون آن زندگی کنید و نه می‌توانید عشق بورزید! رابطه‌ی جنسی و حتی خنده‌های شما برای آن خوب است و خبرهای بد می‌توانند آن را بشکنند!

نشانه‌های عشق

با وزنی به اندازه‌ی ۱۰ اونس این ماهیچه‌ی پر از خون نشانه‌ی جهانی عشق شده است! یونانی‌ها باور داشتند که قلب محل روح است. چینی‌ها آن را محل شادی و مصری‌ها دلیل احساسات و هوش می‌دانستند. هیچکس از منشأ دقیق عشق در آن خبری ندارد ولی ایده‌ای درباره‌ی آن وجود دارد که در یونانی‌ها این نماد را انتخاب کرده‌اند.

قلب شکسته

دلایل زیادی وجود دارد که می‌توانند موجب بروز حملات قلبی شوند. در این شرایط هورمون‌های استرس نیز تحریک به ترشح می‌شوند و به طور موقتی قلب را به نوعی گیج می‌کنند. نتایج این مورد، از نشانه‌های حمله‌ی قلبی تقلید می‌کنند؛ درد قفسه‌ی سینه و کوتاهی در تنفس با این تفاوت که در این مورد کمی استراحت موضوع را حل می‌کند.

پمپی قدرتمند

در زیر یک دقیقه، قلب شما خون را به تک‌تک سلول‌هایتان پمپ می‌کند و در طول یک روز تقریباً ۱۰۰۰۰۰ تپش قلب به اندازه‌ی ۲۰۰۰ گالن خونِ با اکسیژن بالا را در مسیر ۶۰۰۰۰ مایلی رگ‌های خونی به حرکت در می‌آورد!

خنده برای شما خوب است

خنده‌ای از عمق وجودتان که اشک را از چشمتان سرازیر کند، بهتر از هر درمانیست. تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن با صدای بلند موجب می‌شود دیواره‌ی رگ‌های خونی منبسط شوند و جریان خون حتی تا ۴۵ دقیقه بعد از آن نیز بالا باشد. صدمه به دیواره‌ی رگ‌ها باعث تنگی آن‌ها و در نهایت ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

قلب‌های بزرگ

برخی از افراد واقعاً قلب بزرگی دارند ولی این بزرگی قلب ربطی به بخشش آن‌ها ندارد! و نوعی بیماری محسوب و عمومی‌ترین نوع آن کاردیومیوپاتیِ متسع شده نامیده شود. زمانی ایجاد می‌شود که حفره‌های قلبی بزرگ و کشیده شوند و قدرت پمپاژ آن کاهش یابد. اگر درمانی برای آن اتخاذ نشود می‌تواند کاملاً از کار بیافتد.

ترمیم قلب

قلبی که بر اثر احساسات شکسته باشد شاید شما را به این فکر بیاندازد که کاش می‌توانستید قلبی نو یا حداقل یک جعبه‌ی تعمیر قلب داشتید. هر دوی این‌ها می‌توانند روزی تحقق یابند. تلاش دانشمندان برای مدت‌هاست که روی سلول‌های بنیادی به منظور ساخت اندام‌های مختلف از جمله قلب ادامه دارد.

قلب زن

قبلاً باوری وجود داشت که ناراحتی قلبی مخصوص مردهاست ولی با پیشرفت در این زمینه معلوم شد که نه تنها چنین نیست بلکه وضع زنان در این زمینه بدتر هم هست. زنان نشانه‌های بیشتری را در مورد ناراحتی‌های قلبی از مردها تجربه می‌کنند.

رابطه جنسی سالم و قلب

دانشمندان بر این عقیده‌اند که تجربه‌ی حداقل سه بار اوج لذت جنسی تأثیرات مثبتی بر روی قلب دارد. در واقع در این وضعیت قلب به نوعی ورزش می‌کند؛ چون ضربان قلب دو برابر می‌شود قلب می‌تواند ۲۰۰ کالری در هر بار بسوزاند.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید