انتشار این مقاله


پسری ۴ساله تاکنون ۲۶ عمل ایمپلنت پستان را تجربه کرده است!

وقتی دیلان متولد شد ۸۰% بدن او مملو از خال‌‌ها و پشتش تماماً سیاه بود و خونریزی هم می‌کرد. این پسر ۴ ساله از آتلانتا دچار بیماری مادرزادی به نام “خال ملانوسیتیک” است که در هر ۲۰۰۰۰ فرد یک نفر را درگیر می‌کند. او هم‌اکنون تحت عمل‌های جراحی سختی قرار دارد تا قبل از این […]

وقتی دیلان متولد شد ۸۰% بدن او مملو از خال‌‌ها و پشتش تماماً سیاه بود و خونریزی هم می‌کرد. این پسر ۴ ساله از آتلانتا دچار بیماری مادرزادی به نام “خال ملانوسیتیک” است که در هر ۲۰۰۰۰ فرد یک نفر را درگیر می‌کند. او هم‌اکنون تحت عمل‌های جراحی سختی قرار دارد تا قبل از این که این خال‌ها سرطانی شوند بتوان آن‌ها را از بدن او جدا کرد. تاکنون پس از انجام ۲۶ عمل جراحی ۵۰% خال‌ها از گردن، شانه‌ها و نواحی بالایی پشتش برداشته شده است.

در توصیف بیماریِ او مادرش می‌گوید:

آن‌ها از تجهیزاتی برای بسط دادن پوست استفاده می‌کنند، همانند کاری که در جراحی برای کاشت پستان انجام می‌دهند. این تجهیزات زیر پوست در محل‌های سالم قرار داده می‌شود و پس از ۳ ماه با سالین پر می‌شوند تا این که ۳ برابر بزرگ شده و مثل بالن آب در بدن نمایان می‌شوند. در نهایت از پوست اضافی که به وجود آمده برای پوشاندن محل خال‌های برداشته شده استفاده می‌شود.

پزشکان هر ۳-۶ ماه یکبار بر روی او عمل جراحی انجام می‌دهند، بسته به ناحیه‌ای که قبلاً جراحی شده، و امیدوارند که او دچار سرطان نشود ولی امکان به وجود آمدن سرطان در هر موقعی وجود دارد. مادرش می‌گوید خود او برای توضیح موقعیتش برای دیگران از کارت‌ها استفاده می‌کند و با این که اتفاقات ناخوشایندی تاکنون برایشان رخ داده قصد ندارد فرزندش را از نظر مردم پنهان کند. والدین دیلان برای پرداخت هزینه‌های عمل او کمپینی نیز به راه انداخته‌اند.

این بیماری مربوط می‌شود به ملانوسیت‌ها، سلول‌های مسئول تولید رنگدانه که در اپیدرم پوست حضور دارند. منشأ این سلول‌ها از ستیغ عصبیست که در دوران جنینی به ناحیه‌ی اکتودرمال مهاجرت می‌کنند، ابتدا به دستگاه عصبی مرکزی و پوست و سپس به چشم‌ها و گوش‌ها.
خال ملانوسیتیک از تکثیر ملانوسیت‌هایی که در تماس با یکدیگرند ایجاد می‌شود. این سلول‌ها اجتماعاتی را به وجود می‌آورند که به اصطلاح لانه به آن‌ها گفته می‌شود. شاید یکی از علل بیماری نور خورشید باشد؛ اشعه‌های یووی! هرچند نقش ژنتیک هم قابل انکار نیست. بیماران مبتلا بیشتر پوست روشن‌تری دارند و این اتفاق در هنگام تولد یا اندکی پس از آن برایشان می‌افتد.

http://www.aparat.com/v/U0R6N
علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید