انتشار این مقاله


تشخیص خطر سرطان با استفاده از باکتری روده

محققان معتقدند که یک راه جدید برای شناسایی افرادی که در معرض بیشتر سرطان کولون هستند، یافته‌اند. این تکنیک شامل مطالعه میکروبیوم روده بیمار که در واقع باکتری موجود در معده و روده آن‌ها است، می‌باشد.

محققان معتقدند که یک راه جدید برای شناسایی افرادی که در معرض بیشتر سرطان کولون هستند، یافته‌اند. این تکنیک شامل مطالعه میکروبیوم روده بیمار که در واقع باکتری موجود در معده و روده آن‌ها است، می‌باشد.

اخیرا، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه میشیگان، نمونه ۳۰ نفر از افراد سالم، ۳۰ نفر با پلیپ‌های روده‌ای پیش سرطانی، و ۳۰ نفر با سرطان پیشرفته کولون یا رکتال را جمع آوری کرد. این تیم دریافت که هر کدام از این سه گروه موقعیت باکتری روده‌ی متفاوتی دارند و مطالعه میکروبیوم‌های معده در تشخیص پلیپ‌های پیش سرطانی مؤثر‌تر است از آزمایش نمونه‌های خونی پنهان در مدفوع (نوع دیگری از تست نمونه).

موقعیت باکتری روده در افراد مختلف

سرپرست مطالعه، پاتریک اسکلوس (Patrick Schloss) دانشیار دپارتمان میکروبیولوژی و ایمنی‌شناسی دانشگاه میشیگان می‌گوید آزمایش میکروبیوم روده ممکن است راهی مؤثر برای شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان کولون باشد.

اسکلوس (Schloss) گفت:

 اگر نتایج ما برای گروه بزرگ‌تری از افراد صدق کند، اضافه کردن آناالیز و تحلیل میکروبیوم به دیگر تست­های مدفوع ممکن است شیوه‌ای غیر‌تهاجمی و پیشرفته را برای غربال‌گری سرطان کولورکتال را به دست بدهد.به هر حال، اسکلوس احساس می‌کند تاکتیک جدید احتمال ندارد که جایگزین شیوه های فعلی برای جستجوی سرطان در این بخش از بدن بشود.

 او خاطر نشان کرد:

 اطلاعات ما نشان می‌دهند که تجزیه و تحلیل میکروبیوم روده این قابلیت را دارد که ابزاری جدید برای غربال‌گری غیر‌تهاجمی سرطان کولورکتال باشد. ما فکر نمی‌کنیم که این برای همیشه جایگزین رویکردهای دیگر غربال‌گری سرطان کولورکتال شود، بلکه آن را به عنوان مکمل می‌شناسیم.

گزارش تیم تحقیقاتی دانشگاه میشیگان هم اکنون در ژورنال “تحقیقات پیشگیری از سرطان “منتشر شده است.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (1)
  1. سرطان تخمدان داشتم جراحی کردم تخمدان ها رابرداشتن ۶دوره شیمی درمانی میکردم میزآن ca125 پایین به مدت یکسال نرمال بود اتمام از دوماه پیش که ۱۱ بوده حالا که آ آزمایش دادم ۶۰۰ شده چرا یکدفعه در عرض دوماه اینقدر افزایش داشته

دیدگاهتان را بنویسید