انتشار این مقاله


ناسا استخدام می‌کند؛ محافظ زمین، از ایده تا عمل

ناسا به دنبال استخدام افسر حفاظت سیاره‌ای است، فردی که تلاش‌های این سازمان برای حفظ فضاپیماها و فضانوردان از دنیای آلوده و موجوداتی که به آن تعلق ندارد را رهبری کند.

ناسا به دنبال استخدام افسر حفاظت سیاره‌ای است، فردی که تلاش‌های این سازمان برای حفظ فضاپیماها و فضانوردان از دنیای آلوده و موجوداتی که به آن تعلق ندارد را رهبری کند.

مقامات ناسا تأکید کرده‌اند که عمل نظارت بر حفظ زمین – از میکروب‌های بیگانه که به‌عنوان مثال می‌توانند در سفینه‌های نمونه‌بر (Sample-Return/اشاره به ماموریت‌هایی که با هدف جمع‌آوری نمونه و کسب اطلاعات از مقصد – مثلاً سیارۀ هدف – انجام می‌شوند) وارد شوند – در اولویت است، اما مسئولیت آن به تمام اجرام آسمانی که مقصد فضاپیماهای آژانس هستند نیز اعمال می‌شود.

مسئولین ناسا در توضیح این شغل نوشته‌اند:

ناسا سیاست‌هایی را برای حفاظت سیاره‌ای قابل‌اعمال به تمام ماموریت‌های فضایی که می‌توانند عمداً یا سهواً منجر به حمل ارگانیسم‌ها یا اجزای تشکیل‌دهندۀ آلی زمین را به سیارات و دیگر اجرام خورشیدی شوند، یا هر ماموریتی که از فضاپیما استفاده می‌کند و قصد بازگشت به زمین و بیوسفر آن با نمونه‌هایی از اهداف اکتشاف خارج زمینی دارند را دنبال می‌کند. این سیاست‌ها منطبق بر مقررات فدرال و توافق‌ها و معاهدات بین‌الملل هستند.

این شغل دستمزد خوبی هم دارد؛ محدودۀ حقوق و دستمزد اعلام‌شده ۱۲۴،۴۰۶ دلار تا ۱۸۷،۰۰۰ دلار است و اگر به دنبال یک چالش هستید، قطعاً آن را دریافت خواهیدکرد.

موضوع حفاظت سیاره‌ای این روزها بیشتر و بیشتر بحث می‌شود، زیرا ناسا در پی ارسال پروب‌های رباتیک به دنیای دارای پتانسیل سکونت، مانند قمر Europa سیارۀ مشتری است. (آژانس برای راه‌اندازی ماموریت پرواز به Europa در دهۀ سوم قرن جاری برنامه‌ریزی کرده‌است و کنگره به ناسا دستور داده‌است تا روی سطح یخی این قمر فرود آید.)

چنین برنامه‌هایی موجب بحث در جامعۀ پروازفضایی شده‌اند و برخی از مدافعان اکتشاف، تاکید می‌کنند که نگرانی‌های حفاظت سیاره‌ای می‌توانند مانع تلاش برای ورود به مریخ و فراهم آوردن شرایط زندگی در سیارۀ سرخ شوند.

ضمناً برای این شغل می‌توانید تا ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد) درخواست خود را ارسال کنید. (می‌توانید این کار را از طریق این لینک انجام دهید.)

این شغل، شغل جدیدی نیست. Cassie Conley بیش از چندین سال است که مسئول حفاظت سیاره‌ای ناسا است. Conley به Insider Business گفته‌است که این دعوت به همکاری جدید نتیجۀ انتقال موقعیت به دفتر ادارۀ ایمنی و ضمانت ماموریت ناسا است. Insider Business در گزارش خود ذکر کرده که معلوم نیست آیا او تمایل به ادامۀ همکاری دارد یا خیر.

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید