انتشار این مقاله


سرطان چشم می‌تواند به موقع تشخیص داده شود؟

سرطان چشم غیر معمول است، و تست‌های پیشنهاد شده کمی برای تشخیص این سرطان در افراد با ریسک اتبلا متوسط وجود دارد. همچنان، تعدادی از سرطان‌های چشم می‌توانند به موقع تشخیص داده شوند. ممکن است بعضی از پزشکان تست‌های سالیانه چشم را برای افراد در معرض خطر بالای ملانومای چشم، مانند کسانی که به سندرم […]

سرطان چشم غیر معمول است، و تست‌های پیشنهاد شده کمی برای تشخیص این سرطان در افراد با ریسک اتبلا متوسط وجود دارد. همچنان، تعدادی از سرطان‌های چشم می‌توانند به موقع تشخیص داده شوند.

ممکن است بعضی از پزشکان تست‌های سالیانه چشم را برای افراد در معرض خطر بالای ملانومای چشم، مانند کسانی که به سندرم خال دیسپلاستیک مبتلا هستند، پیشنهاد دهند. تست‌های منظم چشم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مراقبت‌های بهداشتی هر فرد هستند، حتی اگر افراد هیچگونه علائمی نداشته باشند. غالبا ملانومای چشم در حین تست قرنیه پیدا می‌شود. هنگامی که پزشک از مردمک به قسمت پشتی چشم نگاه می‌کند، ممکن است نقطه‌ای سیاه رنگ مشاهده کند که این می‌تواند ملانومای اولیه چشم باشد.

عده زیادی از پزشکان فکر می‌کنند بیشتر ملانوماها با یک خال، که تومری غیرسرطانی از سلول‌های رنگدانه هستند، شروع می‌شوند. اگر خال چشم وجود دارد، حتما باید بطور مرتب توسط چشم پزشک چک شود. افرادی که نقطه‌ای مشکی روی بخش رنگی چشم خود مشاهده می‌کنند باید به پزشک مراجعه کنند مخصوصا اگر نقطه سیاه در حال بزرگ شدن باشد.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید