انتشار این مقاله


مایکروسافت درصدد حذف موانع در راه ارتباطاتِ سلامت است

شرکت مایکروسافت در تلاش است تا ۱۸۰۰۰ فعال حوزه‌ی سلامت را با یکدیگر آشنا کند!

وقتی صحبت از سلامت می‌شود ثانیه‌ها هم اهمیت دارند؛ به همین دلیل ضعف یا حتی نبود تکنولوژی در مناطقی از جهان تأثیرات زیادی می‌تواند بر جمعیت‌ها بگذارد.
متأسفانه تاکنون مسئولان سلامت در نقاط مختلف دنیا ارتباط زیادی با هم نداشته‌اند و حدود ۱۸۰۰۰ فردی که وابسته به سازمان‌های سلامت در سراسر دنیا هستند تنها پلتفرم ارتباطیشان ایمیلشان بوده است! چه از لحاظ امنیت و شناور بودن در نظر بگیریم و چه از لحاظ اطلاع‌رسانی، ایمیل قابلیت بالایی ندارد تا مثلاً بحرانی مثل ابولا یا زیکا را که در گوشه‌ای از جهان در حال شکل‌گیریست به سراسر دنیا مخابره کند.

به عقیده بسیاری، بهترین راه‌حل مشکل ایجاد ظرفیتی قابل اطمینان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات با دسترسی‌ای محلی است ولی هر دلاری که برای این کار صرف شود از بودجه‌های سلامت عمومی کسر خواهد شد! این خلاصه‌ی گفته‎های Dave Mayo است که با تیمش حدود ۳ هفته روی طرحی در شرکت مایکروسافت کار کرده‌اند تا Office 365 را بر پایه‌ی سرویس‌های کلود طراحی کنند تا افراد دخیل در حوزه‌ی سلامت بتوانند با استفاده از Skype از دسترسی به همکاران خود مطمئن شده و با آنان گفت‌و‌گو کنند. آن‌ها می‌توانند از SharePoint Online برای مدیریت اسناد و از OneDrive برای دسترسی همیشگی به اطلاعات استفاده کنند.

مجریان این طرح ادعا دارند که با استفاده از این نوع سرویس ۲۵۰۰۰۰ دلار ذخیره کرده‌اند که در حقیقت علاوه بر دخیره‌ی سرمایه، ذخیره‌ی وقت نیز هست.

http://www.aparat.com/v/vrBFm
علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید