انتشار این مقاله


ورزش در دوران كودكى از فراموشى در دوران پيرى محافظت می‌كند

 آيا ورزش در دوران كودكى از از فراموشى بعد از چند دهه جلوگيرى مى كند؟ ورزش به نظر مى رسد در زندگى فايده هايى برای طول عمر در مغز دارد؛ حداقل در موش هاى صحرايی! موش صحرایی حیوانی برای تحقیقات است اما نشان می دهد که فعالیت های فیزیکی در سنین پایین چقدر برای افراد […]

 آيا ورزش در دوران كودكى از از فراموشى بعد از چند دهه جلوگيرى مى كند؟ ورزش به نظر مى رسد در زندگى فايده هايى برای طول عمر در مغز دارد؛ حداقل در موش هاى صحرايی!

موش صحرایی حیوانی برای تحقیقات است اما نشان می دهد که فعالیت های فیزیکی در سنین پایین چقدر برای افراد مهم است نه فقط برای بهبود بلکه برای کل مسیر شناختی در طول حیات.

Martin Wojtowicz از دانشگاه تورنتو کانادا می گوید:

در انسان ها ممکن است که علایم آلزایمر از بین روند یا به تأخیر بیفتند و یا از بروز علایم آن جلوگیری شود.

چه زمانی می توانیم افرادی را که دارای آلزایمر هستند درمان کنیم؟

تیم Wogtowicz تعداد ۸۰ موش صحرایی نر را در دو گروه معادل ریختند و چرخ های گردون را به مدت ۶ هفته در قفس های یک گروه قرار دادند. در طول ۴ ماه وقتی موش ها به نصف عمر خود رسیدند، این تیم تمام موش ها را آموزش دادند تا یک شوک الکتریکی را در یک جعبه خاص مرتبط کنند. هنگامی که در جعبه قرار می گیرند با ترس متوقف می شوند.

۲ هفته بعد، این تیم موش ها را در سه مرحله آزمایش کرد:

  • دقیقاً همان جعبه در همان اتاق
  • همان جعبه با اتاق مرتب شده و روشن
  • یک جعبه کاملاً متفاوت در یک اتاق متفاوت

موش هایی که بدون دسترسی به چرخ های گردون در زمان جوانی بودند، الان در همان تناسب زمانی در هر موقعیتی متوقف می شوند. برای اینکه آن ها نمی توانند به یاد آورند که کدام یک خطرناک است اما تنظیم آن ها که در جوانی با آن چرخ ها دوندگی کرده اند ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر در دو جعبه تغییر یافته است.

نتایج می گویند که مقدار فعالیت بدنی زمانی که جوان هستیم نسبت به زمانی که پیر هستیم پیامد هایی در مغز و سلامتی در نوع حافظه بهتر دارد. آرتور کارمر از دانشگاه northeastern بوستون به این نتیجه رسیده است که در انسان‌ها ورزش، رشد سلول‌های جدید مغزی را تحریک می‌کند.

کیمیا مظهری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید