انتشار این مقاله


کوله‌پشتی‌ها یکی از دلایل کمردرد هستند

کوله‌پشتی می‌تواند خطر کمردرد را برای دانش‌آموزان داشته باشد.

کوله پشتی می تواند منجربه کمر درد دانش آموزان شود، یک جراح ارتوپد توصیه هایی برای والدین و بچه ها در خصوص کوله پشتی دارد. دکتر جوشوا هیمان از نیویورک:

والدین باید کوله پشتی کودک خود را هر روزه بررسی کنند. کودکان و نوجوانان از آن چه که در توانشان هست بسیار بیشتر برمی‌دارند و با حمل کتاب‌های اضافی، اسباب‌بازی و سایر موارد غیرضروری وزن کوله‌ی خود را زیاد می‌کنند.

هیمان می‌گوید قبل از فرستادن بچه‌ها به مدرسه، والدین باید به این نکات ایمنی در مورد کوله پشتی توجه کنند:

  • مراقب وزن باشید. به گفته هیمان، کوله پشتی نباید بیش از ۱۵ درصد وزن بدن کودک باشد. این وزن معادل یک کوله ی ۶ کیلوگرمی برای یک کودک ۴۰کیلوگرمی است.
  • وسایلشان را تا حد امکان کم کنید و اگر احساس می‌کنید که کودک شما با کتاب‌های درسی زیادی سروکار دارد، با معلمش درباره‌ی این موضوع صحبت کنید. در غیر این صورت، یک کوله‌پشتی چرخ‌دار می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.
  • دوبند بودن کوله بهتر از یک بند بودن آن است. فرزندتان را تشویق کنید که بند را روی هر دو شانه قرار دهد، بنابراین وزن کوله به طور مساوی بر روی شانه ها توزیع می‌شود.
  • مسئله اندازه: کوله پشتی با اندازه مناسب انتخاب کنید که نه بزرگ‌تر و نه بلندتر از لگن و کمر کودکتان باشد و اطمینان حاصل کنید که بیش از ۱۰ سانتی‌متر زیر کمر کودک نباشد. کوله پشتی کم آویز و بالاتر از کمر هم باعث می شود فرزند شما را در حالی که پیاده روی می کند به سمت جلو خم شود.

مقاله  مرتبط: اسلایدشو: وضعیت مناسب ایستادن و نشستن


  • نرم و چند لایه بودن بهتر است. به دنبال یک کوله پشتی با بند های پهن و نرم باشید، تا از فرو رفتن آن ها در شانه های كودك جلوگیری شود. همچنین، به پشت کمر کوله نیز توجه کنید. با این کار خطر فرو رفتن وسایل جانبی داخل کوله پشتی به پشت کودک تان را کاهش دهید.
  • به نشانه‌های وجود مشکل توجه کنید. در مواجهه با درد، تغییرات حالت و طرز ایستادن، زخم یا قرمزشدن به دلیل بندهای کوله پشتی سریعا اقدام کنید و اگر درد کودک شما ماندگار باشد، به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.
سحر سیدی مقدم


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید