انتشار این مقاله


فن آوری جدید می تواند استفاده از گوشی‌های هوشمند را متحول کند

برنامه specam می تواند با شناسایی سطحی که روی آن قرار دارد واکنش مناسبی را بدهد.

فن آوری جدید می‌تواند استفاده از گوشی‌های هوشمند را متحول کند.

تکنولوژی نوآورانه که توسط محققان دانشگاه سنت اندروز ایجاد شده است می‌تواند به گوشی‌های هوشمند اجازه دهد تا از طریق شناسایی سطح قرار داده شده یک سری وظایف را انجام دهد.

SpeCam یک برنامه است که گوشی‌های موجود را قادر می‌سازد تا ازعملکرد دوربین خود برای شناسایی حالت‌های مختلفی که در معرض آن هستند استفاده کند.


مقاله مرتبط:آیا استفاده‌ی بی‌رویه از گوشی‌های هوشمند موجب سرطان می‌شود؟


این ارتباط با یک پایگاه داده قبلی ایجاد شده است تا تلفن بتواند نوع سطح را درک کند. این برنامه طیف گسترده‌ا‌ی از برنامه‌های کابردی را ارائه می‌دهد که اجازه می‌دهد گوشی شما به شما بگوید که در آن زمانی که شما نمی‌توانید آن را پیدا کنید برای برنامه ریزی آن سطوح مختلفی به عنوان یک عامل برای عمل لمس شده است. به عنوان مثال اگر تلفن زنگ بزند و روی لپ تاب شما قرار بگیرد می‌تواند یک پیام ارسال کند متاسفم که “من در جلسه حضور دارم” یا اگر در جیب شما قرار بگیرد می‌تواند به تماس گیرنده توصیه کند که مجددا شماره گیری کند. این برنامه همچنین اجازه می‌دهد که تلفن وظایفی مانند تغییر صدا در تلویزیون یا پخش موسیقی خاص مثل جاز نرم در صورت قرار دادن روی مبل یا موسیقی رقص در میز قهوه را انجام دهد. به عنوان سخت افزار مورد نیاز در گوشی‌های هوشمند مدرن وجود دارد سیستم specam را می‌توان از طریق به روزرسانی نرم‌افزار و یا دانلود نرم‌افزار آن را فعال کنید. این پژوهش در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی ارتباطات انسان و کامپیوتر با دستگاههای موبایل و خدمات ACM SIGCHO MobileHCI 2017 درتاریخ چهارشنبه شش سپتامبر در وین، اتریش ارائه خواهد شد. مقاله sepcam:که حسگر رنگ سطحی و مواد با دوربین جلویی تلفن همراه است، جایزه افتخاری MobilHCI از میان پنج مقاله در کل برنامه دریافت کرده است.

به گفته استاد آریون کویگلی این نمونه‌ای از آنچه که به ما به نام computing Discrete یا تعامل دائمی می‌نامیم جایی که کاربردهای فریب دهنده و نامناسب کاربر می‌تواند شکل‌های کاملا جدیدی از تعامل را به وجود آورند. با تمرین و در نتیجه شناسایی مواد، تمام سطوح اطراف ما تبدیل به یک بوم برای تصورات ما می‌شود. Specam هوشمندانه از صفحه نمایش و از صفحه نمایش یک گوشی هوشمند به عنوان منبع نور چندتایی و دوربین جلویی استفاده می‌کند تا ضمن بازتاب موادی که روی آن قرار گرفته استفاده کند. این برنامه به نحوی امکان می‌دهد تا صفحه نمایش به سرعت از طریق رنگ‌های مختلف به گردش در آید و مکان یا محل قرار گیری دستگاه را تعیین کند.


مقاله مرتبط:نور صفحه نمایش‌ تلفن‌های هوشمند؛ فاجعه‌ای برای بدن


هایو یو همچنین افزود: هدف این است که اشکال جدیدی از تعامل برای استفاده از یک دست را کشف کنیم که می‌تواند با استفاده از دستگاه‌هایی که قبلا با آنها کار می‌کند بدون اضافه کردن سخت افزار جدید به دستگاه استفاده می‌شود.


مقاله مرتبط:لرزش خیالی تلفن همراه را تجربه کرده‌اید؟ شاید به آن وابسته شده‌اید


 

کبری مولد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید