انتشار این مقاله


چگونه با ورزش خطوط خنده‌ی خود را کاهش دهیم؟

در صورت عضلاتی وجود دارد که به وسیله‌ی ورزش تقویت شده و از ایجاد خطوط خنده جلوگیری می‌کند.

خطوط خنده، نواحی چین‌خورده و چروکی در پوست صورت فرد می‌باشد که در اطراف گوشه‌های بیرونی دهان و چشم ظاهر می‌شود.

این خطوط اغلب زمانی که فرد در حال لبخند‌زدن و یا خندیدن می‌باشد بیشتر خود را نمایان می‌سازد. خطوط خنده اغلب به علت تکرار کردن حرکات صورت از جمله حرکاتی چون اخم‌کردن، لبخندزدن، خندیدن و یا هر گونه حالات دیگر صورت پدیدار می‌شود.

سایر علل بالقوه همچون قرارگیری در معرض آفتاب، پیری، ژنتیک و یا کشیدن سیگار نیز می‌تواند دلیل بروز این خطوط باشد.


مقاله‌ی مرتبط: چگونه از چین و چروک های اطراف چشم جلوگیری کنیم؟


محتوای این مقاله:

  1. چگونه خطوط خنده‌ی اطراف دهان را کاهش دهیم؟
  2. چگونه خطوط خنده‌ی اطراف چشم را کاهش دهیم؟
  3. درمان‌های طبیعی
  4. سایر درمان‌ها
  5. پیشگیری از ایجاد خطوط خنده

حقایقی در مورد خطوط خنده

  • ظهور این خطوط خنده ممکن است غیر قابل اجتناب باشد اما گام‌هایی وجود دارد که شخص می‌تواند با انجام آن‌ها، به طور بالقوه از بروز این پدیده جلوگیری کند، وقوع آن‌ را به تاخیر انداخته و یا آن‌ را کاهش دهد.
  • کاربرد برخی تمرینات ساده می‌تواند در کاهش خطوط خنده موثر واقع شود.
  • برای درمان بالقوه‌ی این خطوط خنده، داروهای طبیعیِ بسیاری وجود دارد.

چگونه خطوط خنده‌ی اطراف دهان را کاهش دهیم؟

تمریناتی وجود دارد که ممکن است به فرد در کاهش خطوط لبخند در اطراف گوشه‌های دهان کمک کند. این تمرینات عضلات صورت را مورد هدف قرار می‌دهد که ممکن است باعث سفتی پوست صورت نیز شود.

تمرین اول

هر شخصی ماهیچه‌هایی در صورت خود دارد که می‌توان گفت همیشه در حال فعالیت‌اند. این ماهیچه‌ها در تمرین اول مورد هدف قرار می‌گیرند؛ تمرینی که به کاهش چین و چروک اطراف دهان کمک می‌کند. ماهیچه‌های حلقوی اطراف دهان، نقش مهمی در پیشگیری و کاهش بروز خط خنده دارند.

برای هدف قرار دادن این ماهیچه‌ها:

  1. با استفاده از انگشتان اشاره‌، گوشه‌های دهان خود را بگیرید.
  2. این گوشه‌ها را در حدود یک چهارم اینچ از موقعیت استراحت به طرف بیرون بکشید.
  3. در برابر این کشش، با سفت و محکم کردن عضلات دهانتان مقاومت کنید.
  4. تقریبا به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه در این وضعیت باقی بمانید.
  5. عضلات را به حالت استراحت قبلی برگردانده و این عمل را دوباره تکرار کنید.
  6. ۱۰ تا ۲۵ بار  این عمل را انجام دهید.

تمرین دوم

عضلات گونه نقش مهمی در کشش پوست و سفتی آن دارند. تقویت این عضلات می‌تواند به کاهش خطوط خنده کمک کند.برای تقویت عضلات گونه:

  1. با استفاده از نوک انگشت اشاره، بر روی خط لبخند خود ایجاد فشار کنید.
  2. درحالی که این فشار را اعمال می‌کنید تا حد امکان لبخند بزنید.
  3. حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه این حالت لبخند را حفظ کنید.
  4. به حالت آرامش درآمده و وضعیت را دوباره تکرار کنید.
  5. ۱۵ تا ۳۰ بار این عمل را انجام دهید.

تمرین سوم

لبخند زدن می‌تواند به تقویت عضلات صورت کمک کند. اگر به دنبال کاهش خطوط خنده‌ی خود هستید می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  1. با لب‌های جدا از هم، گوشه‌های دهان را به سمت جلو بکشید.
  2. درحالی‌که لب‌ها در فرم موازی نسبت به هم قرار دارند تا آن‌جا که ممکن است این کشش را ادامه دهید.
  3. حدود ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید.
  4. عضلات را استراحت داده و دوباره این عمل را تکرار کنید.
  5. سعی کنید ۱۰ تا ۲۵ بار این عمل را تکرار کنید.

تمرین چهارم

لبخندِ بزرگ زدن نیز می‌تواند به تقویت عضلات اطراف دهان و کاهش خطوط خنده کمک کند. برای بکار انداختن عضلات اطراف دهان، فرد می‌تواند موارد زیر را امتحان کند:

  1. دهانتان را بسته و شروع به لبخند زدن کنید.
  2. تا حد ممکن لبخند بزنید.
  3. حدود ۱۰ ثانیه در همین وضعیت باشید.
  4. به حالت آرامش بازگشته و این عمل را دوباره تکرار کنید.
  5. سعی کنید ۱۰ تا ۲۰ بار آن را تکرار کنید.

چگونه خطوط خنده‌ی اطراف چشم را کاهش دهیم؟

عضلاتی وجود دارد که به وسیله‌ی ورزش تقویت شده و به جلوگیری از ایجاد خطوط خنده در اطراف چشم‌ها کمک می‌کند. برای ورزش عضلات اطراف چشم:

  1. انگشتتان را بر روی گوشه‌ی خارجی چشم قرار دهید.
  2. انگشتان دیگر را به سمت بالا و در جهت سر قرار دهید.
  3. چشمان خود را بسته و آن‌ها را تنگ کنید.
  4. با چشم‌های فشرده، گوشه‌های بیرونی چشم‌ها را از یکدیگر فاصله داده و اندکی به سمت بالا بکشید.
  5. حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید.
  6. به وضعیت قبلی برگردانده و دوباره تکرار کنید.
  7. ۱۰ تا ۲۵ بار این عمل را تکرار کنید.

درمان‌های طبیعی

راه‌حل‌های بالقوه‌ی بسیاری برای خطوط خنده وجود دارد. اینکه چقدر موثر باشند به خود فرد بستگی دارد. ممکن است قبل از پیدا کردن درمان مناسب، فرد مجبور باشد راه‌حل‌های درمانیِ گوناگونی را امتحان کند.

برخی از درمان‌های طبیعیِ کاربردی عبارتند از:

  • مالش روغن، مانند روغن نارگیل بر روی خطوط خنده
  • استفاده از مرطوب‌کننده‌های طبیعی؛ ترجیحا در شب
  • مالش مستقیم آب لیمو بر روی خطوط (مراقب ناحیه‌ی چشم‌ها باشید.)
  • نوشیدن مقدار زیادی آب

مقاله‌ی مرتبط: اگر آب را جایگزین هر نوشیدنی دیگری کنید، چه می‌شود؟


سایر درمان‌ها

برای بعضی از افراد، راه‌حل‌های پزشکی ممکن است پاسخگوی درمان این خطوط خنده باشد. این درمان‌ها شامل:

بوتاکس

بوتاکس ممکن است اولین روشی باشد که اکثریت مردم خواهان آنند. این ماده‌ی تزریقی، یکی از قوی‌ترین سموم طبیعی برای فلج کردن عضلات ایجاد کننده‌ی چروک است که درنهایت به کاهش چین و چروک صورت می‌انجامد.


مقاله‌ی مرتبط: هر‌آن‌چه باید درمورد بوتاکس بدانید


آرایش

برای برخی از افراد استفاده از آرایش یک راه‌حل تهاجمی برای مخفی کردن خطوط خنده است. آموزش‌های کاربردی زیادی در دسترس است که می‌تواند بینش شما را به استفاده‌ی موثر از آرایش برای پوشش دادن این خطوط ارتقا دهد.

مواد تزریقی دیگر

علاوه بر بوتاکس، گزینه‌های مطمئن دیگری نیز برای تزریق وجود دارد که می‌تواند به کاهش خطوط خنده کمک کند. بعضی از جایگزین‌های ممکن برای بوتاکس شامل ژوویدرم، رستیلن، Elevess ، Evolence و Radiesse هستند. همانند بوتاکس، هرکدام از این موارد به طور بالقوه دارای عوارض جانبی، واکنش‌های آلرژیک و دارای اثرات موقت هستند.

پیشگیری از ایجاد خطوط خنده

بدیهی‌ست که با گذر سن و کاهش طبیعی خاصیت ارتجاعی پوست، گریز از ایجاد این خطوط خنده دشوارتر می‌شود اما این بدین معنی نیست که نمی‌توان ایجاد و بروز آن را به تاخیر انداخت و باعث شد تا کمتر به چشم بیاید.

برای حفظ ظاهر پوست:

  • از مصرف سیگار خودداری کنید.
  • یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی و پروتئین داشته باشید.
  • تغییر وزن متعادلی داشته باشید.
  • از کرم‌های رتینول استفاده کنید.

بهتر است ابتدا درمان‌های طبیعی برای برطرف نمودن اثرات پیری را درپیش گیرید تا اینکه به درمان‌های شدید و فشرده روی آورید.


مقالات مرتبط:


پونه تیزفهم


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *