انتشار این مقاله


چگونه از چین و چروک های اطراف چشم جلوگیری کنیم؟

مراقبت از پوست اطراف چشم همانند سایر نواحی صورت لازم است؛ اما تا چه اندازه باید مورد توجه قرار گیرد؟ Manjula Jegasothy، بنیان گذار موسسۀ پوست میامی، میگوید: “باید کرم دور چشم و کرم مرطوب کنندۀ صورت جدا از هم باشند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. پوست اطراف چشم بسیار نازک است و اکثر […]

مراقبت از پوست اطراف چشم همانند سایر نواحی صورت لازم است؛ اما تا چه اندازه باید مورد توجه قرار گیرد؟

Manjula Jegasothy، بنیان گذار موسسۀ پوست میامی، میگوید:

“باید کرم دور چشم و کرم مرطوب کنندۀ صورت جدا از هم باشند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. پوست اطراف چشم بسیار نازک است و اکثر ما به این ناحیه از صورت نسبت به بقیه نواحی حساس تریم.”

Noelle Sherber میگوید:

“پوست نازک پلک اولین ناحیه ای است که نشانه های پیری و آسیب های محیطی را بروز میدهد. ساختار پوست ناحیه چشم با پوست سایر نواحی صورت و بدن متفاوت است و واکنشش به ترکیبات فعال مانند سایر نواحی نبوده و احتمال تحریکش در مقابل محصولات نامناسب بیشتر است.”

Jegasothy میگوید:

“برای جلوگیری از واکنش های بد دقت کنید محصولات دارای برچسب ضد حساسیت باشند و احتمال ایجاد تحریک و حساسیتشان کمتر باشد. کرم­ های صورت می توانند منجر به سوزش و التهاب و … شوند و همچنین محصولات دارای رایحه و مواد نگهدارنده می توانند سبب ایجاد درماتیت( آماس پوست)، سوزش و تحریک در پوست های حساس شوند.”

نظریه مکتب علمی دیگر هم حاکی از آن است که هر آنچه که مناسب صورتتان است برای چشمانتان نیز مناسب است.

Marie Leger، متخصص پوست و استاد دانشگاه پزشکی نیویورک، میگوید:

“توصیه کلی من این است که از رتینوئید موضعی، سرم آنتی اکسیدان حاوی ویتامین C و مرطوب کنندۀ ساده برای ناحیۀ چشم استفاده کنید و فقط دقت کنید محصولات وارد خود چشم نشود.”

Leger معتقد است ناحیۀ چشم نیازمند مراقبت ویژه است. او میگوید: درماتیت پلک شایع است اما همیشه به آلرژی یا تحریک که دلایل شایعی هستند، مربوط نیست. توصیه او این است که فورا استفاده از محصولاتی که سبب ایجاد جوش های خارش دار در اطراف پلک میشود را پایان دهند.

Molly Wanner، استاد دانشکده پزشکی هاروارد، میگوید:

“اگر میخواهید کرم دور چشم بخرید، مناسب پوست های حساس را بخرید.”

استفاده از رتینول و رتینالدهید برای اطراف چشم بی خطر است؛ اما در کل، تجویز رتین A برای این ناحیه، بیش از حد قوی است.

محافظت از چشم

کرم های دور چشم تنها برای مبارزه با نشانه های پیری نیست و می تواند به جلوگیری از چین و چروک، افتادگی و حلقه های تیره کمک کند.

استفاده از پاک کننده های آرایشی لطیف

Jegasothy میگوید: مالش ها و کشش های روزانه میتواند منجر به آسیب شود. او پیشنهاد میکند از پاک کننده های آرایشی استفاده کنید که بدون مالش باعث پاک شدن ریمیل مژه و سایه پلک شود.

استفاده از محافظت کننده در برابر آفتاب

اغلب کرم های ضد آفتاب برای ناحیه چشم تست نشده اند. Sherber توصیه میکند SPF را تا استخوان اوربیتال زیر هر چشم به کار ببرید و از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک باید جلوی ۱۰۰% اشعه UV را بگیرد و شکاف بسیار اندکی بین عینک آفتابی و صورت باشد.

دستانتان را دور نگه دارید!

از مالش( مخصوصا در زمانیکه آلرژی خارش ایجاد کرده است)، کشش و هرگونه لمس در ناحیه اطراف چشم جلوگیری کنید.

 

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید