انتشار این مقاله


احمقانه، عجیب و غمناک

سه داستان در مورد حقایقی که جدیدا کشف شده‌اند؛ احمقانه، عجیب و غمناک. احمقانه مشخص شده است که اختاپوس‌ها شهرت غمناکی که داشته‌اند در حقیقت ندارند. در حقیقت، بیولوژیست‌های دانشگاه آلسکا دریافتند که این موجودات خیلی بیشتر از چیزی که ما فکر می‌کردیم، زندگی اجتماعی دارند. به همین دلیل است که آن‌ها مکان‌هایی در اطراف […]

سه داستان در مورد حقایقی که جدیدا کشف شده‌اند؛ احمقانه، عجیب و غمناک.

احمقانه

مشخص شده است که اختاپوس‌ها شهرت غمناکی که داشته‌اند در حقیقت ندارند. در حقیقت، بیولوژیست‌های دانشگاه آلسکا دریافتند که این موجودات خیلی بیشتر از چیزی که ما فکر می‌کردیم، زندگی اجتماعی دارند. به همین دلیل است که آن‌ها مکان‌هایی در اطراف سواحل استرالیا را تشکیل داده‌اند، حداقل ۲ تا از این مکان‌ها شناسایی شده‌اند، که در آن‌‎ها اختاپوس‌ها با هم ارتباط برقرار می‌کنند، می‌جنگند و به طور کلی منجر به این می‌شوند عده‌ای احساس ناخوشایندی بکنند. (باور مردم بر این است که اختاپوس‌ها حیوانات تنها و غمگینی هستند ولی شواهد علمی خلاف این باور کلی را نشان می‌دهد.)

عجیب

از سال ۱۹۱۶ خدمات پارک ملی در ایالات متحده شروع به کار کرده است. صدها نفر یا شاید بیشتر از افرادی که به این پارک‌ها مراجعه کرده‌اند، ناپدید شده‌اند. مسئله غیرعادی این است که دولتمردان در این زمینه اقدام خاصی انجام نداده‌اند و اطلاعات درستی در این زمینه جمع‌آوری نشده است. در حال حاضر یک‌سری بحث‌هایی در این زمینه می‌شود که در آن‌ها این گم شدن افراد را مرتبط با موجودات عجیب مانند Bigfoot(پا گنده) می‌دانند.


مقاله مرتبط: مشاهدۀ دوبارۀ جانور عجیب پس از یک قرن


غمناک

برای هر کسی که حیوان خانگی‌‌ای را نگه‌داری می‌کنند، بهتر است کمی ابراز ناراحتی بکنیم. شاید دلیل این امر را بسیاری از علاقه‌مندان به حیوانات درک نکنند ولی چیزی که در این مسئله اهمیت دارد و موجب آزرده شدن این افراد می‌شود، این است که زمانی که این حیوانات بیمار می‌شوند بار احساسی شدیدی متوجه صاحبان آن حیوان می‌شود و این بار زمانی بیشتر سنگینی می‌کند که بیماری شدت پیدا کند و فرد مجبور شود که حیوانش را برای درمان پیش دامپزشک ببرد. سوالی که پیش می‌آید این است که نگه‌داری از حیوانات قدمی رو به جلو در راستای انسانیت و روابط اجتماعی است یا خیر؟


مقاله مرتبط: بهترین دوست کودکان حیوانات خانگی‌شان هستند نه خواهر یا برادرشان !


محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید