انتشار این مقاله


ریسک فاکتورهای سرطان: التهاب مزمن، الکل

گاه التهاب مزمن و درمان نشده و مصرف بيش از حد الكل موجب پيدايش سرطان می‌شوند.

التهاب مزمن و الكل، از عوامل افزايش خطر ابتلا به سرطان می‌باشند.

التهاب مزمن

التهاب یک واکنش فیزیولوژیک طبیعی است که بافت آسیب‌دیده را درمان می‌کند. یک فرآیند التهابی زمانی شروع می‌شود که مواد شیمیایی توسط بافت آسیب‌دیده آزاد شوند. در پاسخ، سلول‌های سفید خون مواد تشکیل‌دهنده‌ای را ایجاد می‌کنند که سبب جدا سازی و رشد سلول‌ها برای بازسازی بافت برای کمک به تعمیر آسیب می‌شود. هنگامی که زخم بهبود می‌یابد، روند التهابی به پایان می‌رسد.

در التهاب مزمن، حتی اگر هیچ آسیبی وجود نداشته باشد فرآیند التهابی ممکن است شروع شود و در زمانی که لازم است، پایان نمی‌یابد. این که چرا التهاب ادامه دارد همیشه ناشناخته بوده است. التهاب مزمن ممکن است ناشی از عفونت‌هایی باشد که از بین نمی‌روند، و یا در اثر واکنش‌های غیر طبیعی ایمنی به بافت‌های طبیعی یا شرایطی مانند چاقی. با گذشت زمان، التهاب مزمن باعث آسیب DNA و سرطان می‌شود. به عنوان مثال، در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن التهاب روده، مانند کولیت زخمی و بیماری کرون، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ افزایش می‌یابد.


مقالۀ مرتبط : التهاب می‌تواند باعث سرطان شود


بسیاری از مطالعات بررسی کرده‌اند که آیا داروهای ضد التهابی، مانند داروهای ض التهابی آسپیرین یا غیر استروئیدی، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند یا نه. با این حال، پاسخ روشنی هنوز در دسترس نیست.

الکل

نوشیدن الکل می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، مری، حنجره (جعبه صدا)، کبد و سینه را افزایش دهد. هرچه بیشتر بنوشید، خطر بالاتر است. خطر ابتلا به سرطان برای کسانی که الکل مصرف می‌کنند و نیز از تنباکو استفاده می‌کنند بسیار بالاتر است. پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که الکل می‌نوشند این کار را در حد اعتدال انجام دهند. دستورالعمل رژیم غذایی حکومت فدرال برای آمریکایی ها، نوشیدن الکل در حد اعتدال است، که یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی در روز برای مردان تعریف می‌شود. پیشنهاد شده است که برخی از مواد معدنی در شراب قرمز، مانند رزوراترول، خواص ضد سرطانی دارند. با این حال، شواهدی وجود ندارد مبنی بر این‌که نوشیدن شراب قرمز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.


مقالۀ مرتبط: مصرف منظم الكل ممكن است ريسك ابتلاء به ديابت را كاهش دهد


 

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید