انتشار این مقاله


برای رسیدن به خلاقیت، الگوها را کنار بگذارید

شما با رعایت چند نکته ساده می‌توانید در محل کار نیز خلاق باشید.

امروزه فواید خلاقیت بر‌همه آشکار است. همانطور که می‌دانیم چیزی که ارزش واقعی خلاقیت و نوآوری را مشخص می‌کند، منحصر به فرد بودن ایده است. یکی از زمینه‌های مهم برای بیان ایده‌های خلاقانه می‌تواند محل کار شما باشد.


مقاله مرتیط: چگونه خلاقیت خود را در زندگی افزایش دهیم؟


توجه داشته باشید که استاندارد سازی مانعی برای خلاقیت است، زیرا با تغییرات مورد نیاز برای نوآور مقابله می‌کند. مردم کارها را طبق الگوی ثابتی انجام می‌دهند زیرا این راحت‌ترین راه است. برای شکستن الگوها، افراد و شرکت‌ها باید به دنبال افرادی با نقاط قوت و ضعف متفاوت باشند تا بتوانند با دیدگاه‌های متفاوت و کشمکش‌های سودمند، خدمات و محصولات جدیدی ارائه دهند و روش‌های جدیدی برای حل مسائل پیشنهاد کنند.

در ادامه چهار گام ساده برای افزایش خلاقیت در محل کار را به شما معرفی خواهیم کرد:

جمع آوری دیدگاه‌های گوناگون

اولین گام به سوی نوآوری شناخت نقاط قوت و ضعف خود است. برنامه‌های آنلاین رایگانی وجود دارد که می‌تواند به شما در این راه کمک کند. برنامه‌های دقیق‌تری نیز وجود دارند که با پرداخت کمی‌هزینه می‌توانید از آن‌ها برای شناخت بهتر خود کمک بگیرید. سپس به دنبال همکارانی در محل کارتان بگردید که دیدگاه‌های متفاوتی با شما دارند.

مشارکت در بحث‌ها

شجاعت بیان نظرات خود و گوش دادن به اختلاف نظر‌های معنی دار را پیدا کنید. مهم است که در این راه عقب نکشید و از درگیری‌ها به شیوه‌ای سازنده استفاده کنید.

یک هدف مشترک ایجاد کنید

یک هدف مشترک از بحث را پیدا کنید. سپس به دنبال علت اصلی چالش ایجاد شده باشید تا چالش را به فرصتی برای همکاری تبدیل کنید.

راه حل ترکیبی ایجاد کنید

طیف وسیعی از ایده‌های خوب را بیاموزید. سپس بهترین ایده را برای رسیدن به هدف مشخص کنید و از سایر ایده‌های به ظاهر مخالف برای کمک به ایده‌ی اصلی استفاده کنید. دقت داشته باشید که هدف بی‌اعتنایی به نظر همکارانتان نیست، بلکه ساخت یک ایده‌ی ترکیبی است.


مقاله مرتیط: اینفوگراف: راهکارهایی ساده برای تحریک مجدد خلاقیت


شرکت‌ها باید فضای نوآوری را برای مقابله با رکود یجاد کنند. ممکن است. نوآوری در محل کار در ابتدا ناخوشایند به نظر برسد اما برای پیشرفت لازم است فضایی برای طرح ایده‌های جدید ایجاد شود؛ فضایی که در آن ایده‌ها به چالش کشیده می‌شوند، نه افراد.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید