انتشار این مقاله


برخی آلرژی‌های غذایی در دوره بزرگسالی پیدا می‌شوند

آیا سقف دهان شما نیز بعد از خوردن ساندویچ کره بادام‌زمینی شروع به خارش می‌کند؟آیا پوست شما بعد از خوردن خرچنگ دریایی تاول می‌زند؟. تحقیقات جدید می‌گویند با این وجود ممکن است شما یکی از افرادی باشید که در بزرگسالی به آلرژی غذایی مبتلا می‌‌شوند حتی اگر در دوران کودکی این آلرژی را نداشته باشید. محققان بزرگسالانی با آلرژی […]

آیا سقف دهان شما نیز بعد از خوردن ساندویچ کره بادام‌زمینی شروع به خارش می‌کند؟آیا پوست شما بعد از خوردن خرچنگ دریایی تاول می‌زند؟. تحقیقات جدید می‌گویند با این وجود ممکن است شما یکی از افرادی باشید که در بزرگسالی به آلرژی غذایی مبتلا می‌‌شوند حتی اگر در دوران کودکی این آلرژی را نداشته باشید.

آلرژی به بادام زمینی

محققان بزرگسالانی با آلرژی غذایی را زیر نظر قرار دادند و دریافتند که حدود نصف و حتی بیشتر از نصف در بزرگسالی به آلرژی غذایی مبتلا شده‌اند!

تحقیقات انجام شده

دکتر “روشا گوپا” می گوید:آلرژی‌های غذایی از جمله مورادی هستند که به نظر می‌رسند که در دوران کودکی بیشتر هستند بنابراین به دست آمدن نتیجه‌ای به این صورت واقعاٌ شگفت‌انگیز و غیرقابل باور است.


مقاله مرتبط:آیا کودکتان واقعا آلرژی غذایی دارد؟


صدف دریایی رایج‌ترین غذای آلرژی‌زا در بین افراد ساکن آمریکا می‌باشد(۳.۶%) که نسبت به ۲.۵% سال ۲۰۰۹حالت صعودی داشته است. همچنین آلرژی به آجیل درختی از ۰.۵% در سال ۲۰۰۸ به ۱.۸% در زمان حال رسیده‌است.

“کریستوفر وارن” یکی دیگر از محققان در این باره می‌گوید:تحقیقات ما نشان می‌دهد که که احتمال ابتلا به آلرژی غذایی مخصوصاٌ صدف دریایی و کره بادام زمینی در بین آسیایی،اسپانیایی‌ها وسیاهپوستان نسبت به افراد سفیدپوست بیشتر است.

آلرژی به غذاهای دریایی نظیر صدف دریایی

وی افزود:برای مثال حساسیت به صدف دریایی در افراد آسیایی ۲.۱ برابر و حساسیت به بادام‌زمینی در افراد اسپانیایی ۲.۳ برابر بیشتر از افراد سفیدپوست است.

این تحقیق برای عرضه شدن در کنفرانس علمی سالانه روز جمعه دانشکده آلرژی در آمریکا تهیه شده بود که موضوع اصلی مورد بحث آسم و ایمونولوژی بود.

پروفسور وارن در این کنفرانس بیان‌کرد:به دلیل اینکه اکثر بزرگسالان بر این باورند که حساسیت غذایی بیشتر مربوط به کودکان است بنابراین برای چک آپ شدن به پزشک مراجعه نمی‌کنند. اما مراجعه به یک آلرژیست و چک آپ شدن واقعاٌ لازم و ضروری می‌باشد که در صورت واکنش به یک ماده غذایی خاص آن را هر چه سریعتر دریافته و از خوردن این مواد غذایی دوری کنید.

 

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید