انتشار این مقاله


مچ بند‌های پیگیری‌کننده‌ی ورزشی تأثیر چندانی بر روی سلامتی ندارند

استفاده‌ی مکرر از مچ‌بند‌های ورزشی که افراد را از میزان فعالیتشان آگاه می‌کنند میزان ورزش افراد را بالا نمی‌برد. با ما همراه باشید. مطالعه‌ای یک ساله بر روی ۸۰۰ کارگر فعال در سنگاپور انجام شد. از پیگیری‌کننده‌های ورزشی شامل دستبند‌های فیتبیت، گارمین، جابون و سایر شرکت‌های محبوب در این عرصه استفاده شد. حدود ۱۰ درصد […]

استفاده‌ی مکرر از مچ‌بند‌های ورزشی که افراد را از میزان فعالیتشان آگاه می‌کنند میزان ورزش افراد را بالا نمی‌برد. با ما همراه باشید.

مطالعه‌ای یک ساله بر روی ۸۰۰ کارگر فعال در سنگاپور انجام شد. از پیگیری‌کننده‌های ورزشی شامل دستبند‌های فیتبیت، گارمین، جابون و سایر شرکت‌های محبوب در این عرصه استفاده شد.
حدود ۱۰ درصد از آمریکایی‌ها از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند ولی مطالعات نشان می‌دهند که یک سوم آن‌ها پس از ۳ ماه استفاده پشیمان می‌شوند. محقق این مطالعه سعی کرد که بفهمد آیا کاهش قیمت این وسایل می‌تواند مردم را به استفاده‌ی بیشتر از این محصولات و افزایش میزان ورزششان ترغیب کند؟
در پایان مشاهده شد که پس از استفاده از این ابزار‌های کمکی هیچگونه افزایشی در تعدا قدم‌ها مشاهده نشد و فقط مقدار اندکی در فعالیت‌های هوازی افزایش مشاهده شد آن هم فقط ۱۶ دقیقه در هفته!

هیچگونه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در سلامت مشاهده نشد

به طور کلی با وجود افزایش بعضی آمارها مثل افزایش تعداد قدم‌ها هیچ گونه بهبودی در اندازه‌گیری سلامت افراد مشاهده نشد. البته میزان آن نیز بسته به کیفیت محصول و قیمت آن متفاوت است.
محققان پیشنهاد کردند که استفاده از این ابزارآلات با برنامه و استراتژی‌های دیگر و بهتر می‌تواند باعث بهبودی سلامت افراد شود.
تحقیقات نشان می‌دهد انجام ورزش‌های مداوم همانند راه رفتن طولانی دوچرخه‌سواری یا ورزش های دیگر می‌توانند باعث ارتقای چشمگیر سطح سلامتی شوند.
برای مثال می‌تواند خطر بیماری‌هایی چون دیابت، افسردگی، سرطان سینه و کولون و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهند.

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید