انتشار این مقاله


Galla Chinensis: پیشگیری طبیعی از پوسیدگی دندان

می‌توان به طور طبیعی با حفره‌های دندانی مبارزه کرد.

می‌توان به طور طبیعی با حفره‌های دندانی مبارزه کرد.

به گزارش محققان ممکن است کشف جدیدی به تولید مواد ضدپوسیدگی طبیعی دندان منجر شود.

دانشمندان مرکز دندانپزشکی West China و مرکز علمی دندانپزشکی آمستردام، ماده‌ی فعال اصلی Galla Chinensis، یک گیاه دارویی طبیعی، و همچنین اثر ضدعفونی‌کنندگی آن را کشف کرده‌اند که این یافته‌ها در ژورنال ‌The Open Dentistry منتشر شده‌ است.


برای نگهداری و حفظ دهان سالم، محیط دهان باید نسبتاً خنثی باشد. زمانی که محیط دهان بیشتر اسیدی می‌شود، ممکن است حفره‌های دندانی یا دیگر اختلالات بیشتر شوند.
اثرات Galla Chinensis در مهار محصولات اسیدی باکتری‌های مربوط به پوسیدگی و نیز مقاوم کردن دندان برای حمله‌های اسیدی ثابت شده است.


مقاله مرتبط: عصاره چای سبز می‌تواند به درمان حساسیت دندان کمک کند


تیم تحقیق مرکز دندانپزشکی ‌West China صدها گیاه چینی را تست کردند و پی بردند که گالا چیننسیس پتانسیل بالایی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به واسطه‌ی خاصیت آنتی‌باکتریال و مینراله کردن دندان ها دارد.
همچنین گالا چیننسیس خواص ضدویروسی، ضد سرطانی، هپاتواستروئید، ضداسهالی و فعالیت آنتی‌اکسیدانی قابل‌توجهی دارد. با این حال، ماده‌ی فعال اصلی گالا چیننسیس که به کاربرد دندانپزشکی مربوط می‌شود، ناشناخته است.

در مطالعات فعلی، چندین عصاره از این گیاه با عناصرِ اصلیِ متفاوت به دست آمده و با آنالیز کروماتوگرافی (LC-MS) مایع-طیف سنجی جرمی، تعیین شده‌ است. خاصیت آنتی‌باکتریالی آن با استفاده از مدل‌ بیوفیلم‌های چندمیکروبی مشخص شده‌ است که می‌توانند بیوفیلم‌های پلاک‌مانند تجدیدپذیر، که در بدن اتفاق می‌افتند، تولید کنند.

اثرِ مهارِ دمینرالیزاسیون دندان با استفاده از رژیم چرخه‌ی pH، به تبع از تغییرات تناوبی pH دهان، تست شد.

Xuelian Huang، دندانپزشک و رهبر نویسندگان، نتایج خود را این‌گونه بیان می‌کند:

گالاتونین با وزن مولکولی متوسط در دوره‌های جلوگیری از پوسیدگی بیشترین فعالیت را دارند.


مقاله مرتبط: ده راهکار برای سلامتی دهان و دندان‌


با مطرح شدن فلوراید، نفوذ پوسیدگی و انتشار آن به طور قابل توجهی کاهش یافته ‌است. اما این یک درمان کامل و قطعی نیست و هنوز به محصولات مکمل فلوراید نیاز است.

با وجود یافته‌های جدید، تیم تحقیق همچنان برای تولید محصولات مراقبت از دهان تلاش بیشتری می‌کنند.

هانیه مظفری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید