انتشار این مقاله


التهاب پروستات؛ عاملی مؤثر در کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات

بر اساس مطالعات پژوهشگران، التهاب پروستات در مردان ممکن است نشانه‌ای مبنی بر پایین بودن تکوین سرطان پروستات باشد. با ما همراه باشید. محققین با بیوپسی از بافت پروستات ۶۲۰۰ مرد بین ۵۰ تا ۷۵ سال، به بررسی تکوین سرطان در آن‌ها پرداختند. نتایح بررسی‌های بعدی، دو سال پس از تست اولیه، نشان داد تنها ۱۴ درصد […]

بر اساس مطالعات پژوهشگران، التهاب پروستات در مردان ممکن است نشانه‌ای مبنی بر پایین بودن تکوین سرطان پروستات باشد. با ما همراه باشید.

محققین با بیوپسی از بافت پروستات ۶۲۰۰ مرد بین ۵۰ تا ۷۵ سال، به بررسی تکوین سرطان در آن‌ها پرداختند. نتایح بررسی‌های بعدی، دو سال پس از تست اولیه، نشان داد تنها ۱۴ درصد از بیماران مبتلا به سرطان پروستات از میان افرادی با التهاب پروستات بوده‌اند. مردانی با نشانه‌هایی از التهاب حاد ویا مزمن پروستات به میزان ۲۵ تا ۳۵ درصد کمتر از سایرین، خطر ابتلا به سرطان پروستات را نشان می‌دادند.

بنا بر یافته‌های پژوهشگران با وجود ارتباط عمیق التهاب با برخی از انواع سرطان‌ها، از جمله سرطان کبد و کولون، ارتباط التهاب پروستات و شانس تکوین سرطان هنوز اثبات نشده‌است.

بیمارانی که با علائم التهابی پروستات به پزشک مراجعه می‌نمایند باید بطور متفاوتی نسبت به سایرین مورد بررسی قرار بگیرند. لازم به ذکر است سرطان پروستات، یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در میان مردان می‌باشد. این بیماری اغلب سرعت رشد پایینی داشته و ممکن است در مراحل ابتدایی نشانه و علائم خاصی را بروز ندهد.

نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد، شدت و نوع التهاب در پروستات عاملی تعیین‌کننده در انتخاب نوع درمان بوده و پزشکان نیاز است تا به موارد فوق دقت ویژه نمایند. بنا از اظهارات دکتر Moreira، شدت التهاب بافت پروستات، نیاز است تا به‌وسیله بیوپسی مورد ارزیابی قرار گیرد.

تمامی مردان مشارکت‌کننده در این پژوهش، به‌وسیله آزمایشی تحت عنوان «PSA test» مورد بررسی قرار گرفتند. سطح PSA یا آنتی ویژه پروستات، عاملی مهم برای مانیتورینگ سرطان پروستات و سایر بیماری‌های مرتبط با پروستات محسوب می‌گردد.

با وجود ابهام در مورد اثرات التهاب در کاهش احتمال بروز سرطان پروستات، مکانیسم التهاب به عنوان پاسخی توسط سیستم‌ایمنی بدن ممکن است عاملی برای شناسایی سلول‌های خطرناک و از بین بردن آن‌ها پیش از تبدیل به تومور‌های منتشر، باشد.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید