مسمومیت غذایی باکتریایی پشت پرده بیماری کرون

با استفاده از مدل مصنوعی بیماری کرون در موش محققان کشف کردند که مسمومیت گوارشی معمول ایجاد شده توسط باکتری، رشد اشرشیاکلی های خاص (AIEC)که عامل بیماری کرون میباشند را سرعت می بخشد. حتی بعد از اینکه موش ها باکتری عامل مسمومیت را از بین بردند آزمایشات باز هم افزایش AIEC ها را در روده […]

حتی بعد از اینکه موش ها باکتری عامل مسمومیت را از بین بردند آزمایشات باز هم افزایش AIEC ها را در روده نشان می داد که در بلند مدت باعث افزایش علایم بیماری می شد.
بیماری کرون Crohn’s disease : ضعیف شدن روده که با التهاب روده مشخص می شود. ۱ نفر از ۱۵۰ نفر در کانادا از این بیماری رنج می برند که آمار بسیار بالایی در سطح جهانی است.
برایان کومبز Brian Coombes پرفسور بیوشیمی دانشگاه McMaster می گوید: “این یک بیماری دایمی است و تا آخر عمر با فرد باقی می ماند و احتمال سرطان روده بزرگ و مرگ زودرس را افزایش می دهد.”
کومبز افزود: “نتایج تحقیقات نشان می دهد باید وسایل و تجهیزات پیشرفته تری برای تشخیص کلنی های AIEC ساخته شود تا بتوان از خطرات آن با بیماری کرون تا حدودی کاست. ما باید از این اطلاعات استفاده کنیم و ریشه این بیماری را کشف کنیم و دارو ها و روش های درمانی موثری را ارایه دهیم. “