انتشار این مقاله


دارچین به خنک شدن معده کمک می‌کند

بر اساس تحقیق جدیدی که صورت گرفته، اضافه کردن دارچین به رژیم غذایی می‌تواند دمای معده را تا دو درجه پایین بیاورد. هنگامی که خوک‌های مورد آزمایش در این تحقیق در دمای اتاق تغذیه شدند، دارچین موجود در معده‌ی آن‌ها با کاهش سکرتین و گاستریک اسید و پپسین مترشحه از معده موجب کاهش تولید گاز […]

بر اساس تحقیق جدیدی که صورت گرفته، اضافه کردن دارچین به رژیم غذایی می‌تواند دمای معده را تا دو درجه پایین بیاورد.

هنگامی که خوک‌های مورد آزمایش در این تحقیق در دمای اتاق تغذیه شدند، دارچین موجود در معده‌ی آن‌ها با کاهش سکرتین و گاستریک اسید و پپسین مترشحه از معده موجب کاهش تولید گاز شد، که در طول هضم غذا معده‌ی خوک‌ها را خنک می‌کرد.
وقتی که خوک‌ها گرم می‌شوند، منظم‌تر تنفس می‌کنند که موجب کاهش تولید کربن دی اکسید می‌شود. با افزودن دارچین، میزان کربن دی اکسید بیشتر از این نیز کاهش میابد که نه تنها موجب خنک شدن خوک‌ها می‌شود، بلکه وضعیت سلامت آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

image_4221_1e-cinnamon
دکتر جیان ژن او، نویسنده اصلی مقاله، اضافه کرد:

دارچین موجب کاهش دو درجه‌ای معده شد. تعجبی ندارد که دارچین در نواحی گرم انقدر مجبوب است، چرا که باعث می‌شود مردم احساس خنکی کنند.

این تحقیق جزوی از یک تحقیق بزرگتر در مورد بررسی سلامت معده با استفاده از کپسول‌های قورت دادنی هوشمند بود.

image_4221_2e-gas-sensor-capsule

جیان ژن او توضیح داد:

این کپسول یک کپسول سنسور گاز قورت دادنی ولی هضم نشدنی است، که می‌تواند میزان گاز در نقاط مختلف معده را اندازه‌گیری کند. نیاز به این کپسول در زمان بررسی معده در شرایط بیماری به خوبی احساس می‌شود. این کپسول همچنین در بررسی درمان‌ها و تاثیرات آن بر معده استفاده می‌شود. تحقیق ما بر روی تاثیرات دارچین از نمونه کار‌های این کپسول محسوب می‌شود. این کپسول یک دستگاه انقلابی در علوم تغذیه به شمار می‌رود.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید