انتشار این مقاله


آیا شیوه زندگی قدیمی برای سلامتی مفیدتر است؟

بررسی محاسن زندگی در دل طبیعت یک‌سری افراد در زمان کنونی هستند که علی‌رغم توانایی‌شان برای داشتن زندگی در جامعه مدرن امروزی، ترجیح می‌دهند که بروند و برای خودشان زمینی بخرند و روی زمین کار کنند. به عبارتی غذای خودشان را، خودشان تولید کنند. به این افراد برچسب‌های زیادی زده می‌شود؛ مانند بدبین، شکاک، قدیمی و […]

بررسی محاسن زندگی در دل طبیعت

یک‌سری افراد در زمان کنونی هستند که علی‌رغم توانایی‌شان برای داشتن زندگی در جامعه مدرن امروزی، ترجیح می‌دهند که بروند و برای خودشان زمینی بخرند و روی زمین کار کنند. به عبارتی غذای خودشان را، خودشان تولید کنند. به این افراد برچسب‌های زیادی زده می‌شود؛ مانند بدبین، شکاک، قدیمی و عقب‌مانده. ولی واقعا چه می‌شود که فردی زندگی راحت امروزی را رها کند و بخواهد به شیوه قدیمی زندگی کند؟ آیا واقعا آن‌ها خودشان را برای آخر‌الزمان آماده می‌کنند؟ یا این که زندگی ساده‌تر برای سلامتی مفیدتر است؟ آیا آ‌ن‌ها چیزی می‌دانند که ما نمی‌دانیم؟

مسلما زمانی که فردی برود و از زمینش تغذیه کند، باید با مواد غذایی صنعتی و تولیدی خداحافظی کند و به خوردن سبزیجات و میوه‌های بدست آمده از زمین عادت کند. خوب به نظر می‌رسد که این شیوه زندگی خیلی سالم باشد.

مهم‌ترین سبزیجاتی که مصرف می‌شود، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی خواهد بود. و همین‌طور از میوه‌ها سیب، انگور، پرتقال. برخی از میوه‌های وحشی نیز جزء تغذیه اصلی قرار خواهند گرفت مثل بلوط، تمشک و دیگر سبزیجات وحشی. به دلیل تنوعی که در تغذیه آن‌ها وجود دارد، آن‌ها تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را به شکل متعادل دریافت می‌کنند. البته اگر کسی آشنایی با گیاهان و میوه‌های وحشی نداشته باشد، این شیوه زندگی مسلما مرگ‌آور خواهد بود.

البته زندگی به شیوه قدیمی و بر روی زمین به معنا خوردن علوفه و میوه‌ها نیست، یا حتی به معنی گیاه‌خواری هم نیست. چرا که این افراد به شکار، ماهی‌گیری و دام‌داری نیز می‌پردازند که برای آن‌ها گوشت سالم مهیا می‌سازد. حتی یک ماهی‌گیر تازه‌کار می‌تواند در یک روز چندتا ماهی کوچک مانند ساردین یا ماهی کولی بگیرد. که از قضا این ماهی‌ها پروتئین زیادی به همراه مقدار زیادی چربی امگا ۳، کلسیم و دیگر مواد معدنی دارند. و حیوانات پرورشی شیر و تخم‌مرغ سالم فاقد هورمون و آنتی‌بیوتیک تولید خواهند کرد.

پزشکان و متخصصین سلامت فضایل زیادی برای خوردن غذاهای متناسب با هر فصل برشمرده‌اند. همین‌طور برخی از متخصصین قلب، رژیم غذایی مدیترانه‌ای را مناسب برای سلامت بدن و قلب می‌دانند، همین‌طور رژیم غذایی نوردیک در حال ترویج است، رژیمی که در آن افراد خوراک‌های فصلی را به شکل پایدار می‌خورند که موجب کاهش وزن و افزایش سلامت کلی انسان می‌شود.

فعالیت بدنی

نکته مهم دیگری که باید مدنظر قرار بگیرد این است که زمانی که شما از تولید به مصرف را انجام بدهید، شما فعال هستید. یعنی هر روز راه می‌روید، تعادل‌تان را حفظ می‌کنید، خم می‌شوید، وسایل را در دست‌تان می‌گیرید، چاله می‌کنید و وسایلی را حمل می‌کنید. متوجه شدید الان! به طور کلی شما تحرک زیادی خواهید داشت. تمامی این حرکات هوازی یا اروبیک هستند و برای افزایش قدرت عضلانی شما و همین‌طور باقی ماندن در وزن ایده‌آل مقید هستند، همچنین داشتن تحرک بالا ریسک بیماری‌های قلبی – عروقی، دیابت نوع دو و برخی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

حال اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کلی در مورد مطالب گفته شده داشته باشیم، درمی‌یابیم که اگر شما خیلی با شیوه زندگی مدرن امروزی خو نگرفته‌اید یا علاقه زیادی به آن ندارید، بهتر است حداقل یک‌بار شیوه قدیمی را امتحان کنید؛ چرا که علاوه بر مطالب گفته شده در بالا که به سالم بودن این شیوه زندگی دلالت دارد، زندگی بر روی زمین استرس کمتری خواهد داشت که به معنی شیرین‌تر بودن زندگی است. اگر به دنبال زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر هستید بهتر است یک قطعه زمین بخرید!


مقاله مرتبط:

راز یک زندگی طولانی و سالم

مرگ حق است! بنابراین چرا خود را برای داشتن زندگی سالم خسته کنیم؟


محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید