انتشار این مقاله


آزمایشی جدید برای تشخیص سریع و دقیق بیماری لایم

روش‌ جدید آزمایش با تشخیص زود هنگام، به کاهش مشکلات جدی سلامت در دراز مدت کمک خواهد کرد.

بیماری لایم (Lyme disease ) یک اختلال التهابی است. این بیماری با نیش کنه منتقل می‌شود، بنابراین آمار ابتلا به آن در ماه‌های گرم سال افزایش می‌یابد. آزمایش‌هایی که پیش از این استفاده می‌شدند، قادر به تشخیص بیماری بروز اختلالات نبودند. آزمایشی که اخیرا مطرح شده امکان تشخیص زود هنگام این بیماری را فراهم کرده است.بیماری لایم با گزش نوعی کنه انتقال می‌یابد


مقاله مرتبط: بیماری لایم


Infectious Diseases of the NIH همراه با چند مرکز آکادمیک، در پی آنالیز این آزمایش جدید اعلام کردند که این روش تشخیصی جدید احتمال تشخیص دقیق‌تر باکتری عامل این بیماری را فراهم می‌کند.

Steven Schutzer محقق ارشد طراحی این آزمایش اعلام کرد که نتایج این روش تشخیصی تضاد کمتری دارند، به عبارت دیگر این نتایج قابل قبول‌ترند و می‌توانند در تشخیص زود هنگام و کاهش عوارض این بیماری موثر باشند.

بیماری لایم یکی از عفونت‌های شایع در شمال آمریکا و اروپاست. در حال حاضر بیش از ۳۰۰هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند. این بیماری امروزه درحال گسترش در مناطق جدیدی است. در اغلب موارد این بیماری راش پوستی مشاهده می‌شود. زمانی که راش وجود ندارد، نیاز به انجام آزمایش داریم.


مقاله مرتبط: IBD یا بیماری التهابی روده


اساس این روش تشخیص آنتی بادی‌های ساخته شده توسط سیستم ایمنی فرد بر ضد عامل این بیماری است. اگر چه استفاده از این آنتی بادی‌ها امروزه از روش‌های رایج تشخیص بیماری لایم محسوب می‌شود؛ اما این روش جدید مدیون پیشرفت تکنولوزی در دو دهه‌ی اخیر است.

به گفته‌ی Schutzer روش‌ جدید آزمایش احتمال گزارش منفی یا مثبت کاذب را کاهش داده است.  پس این آزمایش می‌تواند به پزشکان در تجویز آنتی بیوتیک و کاهش مشکلات جدی سلامت در دراز مدت کمک کند.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید