انتشار این مقاله


تنها وقتی تشنه‌اید آب بنوشید!

عقیده‌ی عمومی این است که نوشیدن ۸ لیوان آب در روز مناسب است ؛ ولی ممکن است مردم فک کنند رسیدن به این هدف دشوار است. مطالعه‌ی جدیدی صورت گرفته که علت این دشواری را با بررسی مکانیسمی که از نوشیدن آب در هنگام عدم تشنگی جلوگیری می‌کند ، روشن می‌کند. از آنجایی که ۶۰% […]

عقیده‌ی عمومی این است که نوشیدن ۸ لیوان آب در روز مناسب است ؛ ولی ممکن است مردم فک کنند رسیدن به این هدف دشوار است. مطالعه‌ی جدیدی صورت گرفته که علت این دشواری را با بررسی مکانیسمی که از نوشیدن آب در هنگام عدم تشنگی جلوگیری می‌کند ، روشن می‌کند.

از آنجایی که ۶۰% وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد ، تعجبی ندارد که آب برای سلامتی ضروری باشد و در هر واکنشی از بدن نقش داشته باشد.

اما روزانه به چه مقدار آب نیاز داریم؟

اگرچه شما شنیده‌اید که نوشیدن ۸ لیوان آب برای سلامتی لازم است ، اما هیچگونه مدرکی موجود نیست که نشان دهد بدن روزانه به چه مقدار آب نیاز دارد.
بنابر مطالعات جدید ، پیشنهاد شده‌است که خانم ها حدود ۲.۲ و آقایان حدود ۳ لیتر مایعات در روز نیاز دارند.
علاوه بر این مطالعات مطالعه‌ی جدیدی پس از کشف مکانیسمی که سیرابی نوشیدن آب را دشوار می‌کند ، نشان می‌دهد که تنها وقتی تشنه هستیم باید آب بنوشیم.

برای مطالعه ، تیم یک گروه از داوطلبین را به کار برد و از آن ها خواست که میزان زیادی آب را یکبار پس از فعالیت شدید ورزشی و یک بار دز زمان دیگری در روز که تشنه نیستند بنوشند. در هر شرایط محققان از داوطلبین خواستند که گزارش کنند درجه‌ی دشواری نوشیدن آب چقدر است. در مقایسه با نوشیدن آب بعد از ورزش ، نوشیدن در هنگام سیرابی ۳ برابر دشوار تر است.

آن ها کشف کردند که ناحیه‌ای در کرتکس پری فرونتال راست فعالیت بیشتری را در هنگام نوشیدن آب نشان می‌دادند. به طور کلی تحقیقات نشان می‌دهند وقتی نوبت به نوشیدن آب می‌رسد بهتر است به نیاز بدن به آب در لحظه توجه کنیم.

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *