انتشار این مقاله


نام‌های عوضی؛ غذاهای غلط‌انداز!

لطفاً در صورتی که تمایل دارید یکی از غذاهای موجود در این لیست را سفارش دهید، پیش از سفارش کمی بیشتر فکر کنید! گندم سیاه (Buckwheat)    هر چند ظاهرش شبیه به غلات است، گندم سیاه در حقیقت دانۀ نوعی میوه از خانوادۀ ریواس و چای ترش (Sorrel) می‌باشد. برخلاف اسمش، گندم سیاه ابداً گندم […]

لطفاً در صورتی که تمایل دارید یکی از غذاهای موجود در این لیست را سفارش دهید، پیش از سفارش کمی بیشتر فکر کنید!

گندم سیاه (Buckwheat)

maxresdefault   هر چند ظاهرش شبیه به غلات است، گندم سیاه در حقیقت دانۀ نوعی میوه از خانوادۀ ریواس و چای ترش (Sorrel) می‌باشد. برخلاف اسمش، گندم سیاه ابداً گندم نیست و این می‌تواند این گیاه را به جایگزین مناسب گندم (و سایر غلات حاوی گلوتن) برای افراد حساس به گلوتن (بیماری سلیاک) تبدیل کند. گندم سیاه سطح کلسترول خون را پایین آورده و میزان گلوکز خون را نیز متعادل می‌سازد. گندم سیاه هم‌چنین منبع غنی منیزیم بوده و می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

   نان شیرین (Sweetbreads)

sweetbreads_original   نه نان است! نه شیرین است! “نان شیرین” در حقیقت به غدۀ تیموس (Thymus) و یا لوزالمعدۀ (Pancreas) بره، گاو یا خوک اطلاق داده می‌شود. این دو اندام داخلی بافت نرم و کرمی منحصر‌به‌فرد و مزۀ شیرین و مطبوعی دارند. چه به صورت پخته، نیم‌پز، فرپز و یا سرخ شده، “نان شیرین” مسلماً نانی نیست که در ترکیب با سس شکلات تبدیل به کروسان شکلاتی (Chocolate Croissant، نوعی نان با مغز شکلاتی) بشود!

   خامۀ تخم‌مرغ (Egg Cream)

image   اگر متولد بروکلین (Brooklyn) باشید (هستید؟!) طبیعتاً می‌دانید که این خوردنی خوش‌مزه نه خامه دارد و نه تخم‌مرغ! این ضد عطش تابستانی از دهۀ ۳۰ میلادی است که در همه‌جا حضور دارد با این حال لازم نیست دستورالعملش را از مادربزرگتان بگیرید؛ چرا که آماده کردن آن بسیار آسان است. ترکیب سس شکلات، شیر و آب گازدار (Seltzer) می‌شود خامۀ تخم‌مرغ. سس شکلات را به دلیل بالا بودن میزان کالری، به میزان کم اضافه نمایید. برای شیر هم از شیرخشک بدون چربی (Skimmed Milk) استفاده کنید.

   پنیر خامه‌ای (Cream Cheese)

cream-cheese-8   هر چند پنیر خامه‌ای ذاتاً یک نوع پنیر است، با این حال ارزش غذایی این پنیر به هیچ عنوان با پنیر معمولی (پنیر سخت) قابل مقایسه نیست. یک قاشق غذاخوری پنیر خامه‌ای دارای ۰/۹ گرم پروتئین و ۱۴/۲ میلی‌گرم کلسیم است. این در حالی است که یک ورقه پنیر سخت حاوی ۷ گرم پروتئین و ۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم می‌باشد.

   کرۀ سیب (Apple Butter)

applebutter1-copy   یکی از بیماران من (نویسندۀ مطلب!) کرۀ سیب را به دلیل دارا بودن کلسترول زیاد، به باد ناسزا گرفته بود. خیال‌تان راحت، کرۀ سیب هیچ‌گونه کلسترولی ندارد؛ کرۀ سیب اصلاً کره نیست بلکه نوعی مارمالاد غلیظ سیب است که به آن دارچین و شکر نیز اضافه می‌کنند.

   همبرگر (Hamburger)

hamburger-history-21   نیازی به بیان این مطلب نیست که همبرگر با ژامبون (Ham) آماده نمی‌شود. عده‌ای می‌گویند این ساندویچ نام خود را از شهر هامبورگ (Hamburg) آلمان گرفته است. بقیه نیز اعتقاد دارند که همبرگر برای اولین بار در نمایشگاه جهانی سنت لوئیس (St. Louis) سال ۱۹۰۴ شهرت یافت. در هر حال، همبرگر معمولاً با گوشت قرمز معمولی یا گوشت بوقلمون به همراه مخلفات دیگر آماده می‌شود. امروزه گیاه‌برگرها (Veggie Burger) شهرت فراوانی یافته‌اند، البته این نوع ساندویچ طیف گسترده‌ای از کیفیت را دارا است. انواع باکیفیت آن با استفاده از سبزیجات و غذای کاملی مثل لوبیا آماده می‌شود با این حال برخی از انواع دیگر آن حاوی سویای پردازش شده می‌باشد.

   میوه‌های دریایی (Fruits de Mer)

half-size-fruit-de-mer1-copy   اگر این را در منوی یک رستوران فرانسوی دیدید، انتظار سالاد میوه نداشته باشید. میوه در این‌جا استعاره از موجودات دریایی است! به عبارت دیگر “میوه‌های دریایی” بشقابی از غذاهای دریایی است.

   صدف کوه راکی (Rocky Mountain Oysters)

rocky-mountain-oysters-ppcorn   برعکس “میوه‌های دریایی” در این‌جا به اشتباه منتظر غذای دریایی نباشید! در واقع “صدف کوه راکی” پیش‌غذایی است که با بیضۀ سرخ‌شدۀ خوک یا گوسفند طبخ می‌شود. نوش جان!

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید