انتشار این مقاله


چگونه در مکالمات آنلاین عملکرد بهتری داشته باشیم؟ هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد

برخی پست‌ها هرگز پاسخی دریافت نمی‌کنند. چگونه از انتشار چنین پست‌هایی اجتناب نماییم؟

همه دوست داریم جذاب‌ترین پست‌ها را در فروم‌ها و شبکه‌های مجازی انتشار داده و بیشترین بازخورد را از بازدیدکنندگان دریافت کنیم. ولی چگونه می‌توان در این قبیل مکالمات آنلاین توجه بقیه را به شکل مطلوبی جلب نمود؟

هوش مصنوعی جدید دانشگاه میشیگان می‌تواند میزان جذابیت پستی را که قصد دارید در یک فروم آنلاین منتشر کنید، ارزیابی کرده؛ و نوعی پیش‌آگهی در اختیارتان قرار دهد که بعدها از عدم دریافت بازخورد کافی گله‌مند نباشید!


مقالۀ مرتبط: ۷ تاکتیک اثرگذاری زیرکانه که هرگز پیش‌بینی نمی‌کردید!


کیائوژو می (Qiaozhu Mei)، محقق علوم کامپیوتری، و همکارانش از دانشگاه میشیگان با بررسی ۶۳ هزار موضوع در ردیت (Reddit) توسط یک برنامۀ یادگیری ماشین، به این هوش مصنوعی آموختند که چه نوع پاسخ‌هایی می‌تواند به پایان یافتن مکالمه منجر شود.

نتایج این مطالعه در قالب مقاله‌ای در کنفرانس وب ۲۰۱۸ لیون (فرانسه) ارائه گردید. این هوش مصنوعی سخن‌دان (!) با ارائه دادن نوعی پیش‌آگهی به کاربر، از وی می‌خواهد پیش از کلیک کردن بر روی دکمۀ “ارسال” قدری بیشتر تأمل کند؛ چرا که این پست می‌تواند با پایان دادن به مکالمه، آخرین پست نیز محسوب می‌شود. چنین بازخوردهایی از جانب یک هوش مصنوعی می‌تواند در انتخاب کلمات مناسب به کاربر کمک کرده و مکالمۀ لذت‌بخشی را رقم بزند.

از دید هوش مصنوعی، رعایت پنج اصل زیر موجب خواهد شد در مکالمات آنلاین عملکرد بهتری داشته باشید:

  • از موضوع بحث خارج نشوید. پست‌هایی که شامل کلمات مرتبط با موضوع بحث هستند، کم‌تر احتمال دارد مکالمه را خاتمه دهند.
  • تجریبات خود را به اشتراک بگذارید. کامنت‌هایی که با عباراتی نظیر “این‌طور دیدم” و “آن‌طور شنیدم” آغاز می‌شوند، شانس ادامه یافتن مکالمه را تقویت می‌کند.
  • سریع عمل کنید. هر چه مدت‌زمان سپری شده بین یک پست و پاسخ به آن افزایش یابد، زمان بیشتری طول خواهد کشید که پاسخی به پاسخ قبلی داده شود.
  • جزئی‌نگر باشید. برخلاف مکالمات دوستانه و تک‌نفره که در آن پست‌های طولانی ترجیح داده نمی‌شود؛ چنین پست‌هایی در مکالمات آنلاین چندنفره بازخورد بیشتری دریافت می‌کنند.
  • مؤدب باشید. پست‌هایی که طرف مقابل را با عناوینی چون “آقا” و “خانم” مورد خطاب قرار می‌دهند، دیگران را نیز به پاسخ دادن تشویق می‌کنند. ولی پاسخ‌هایی که در آن از عبارات توهین‌آمیز استفاده می‌شود، اثری عکس اعمال می‌کنند.
میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (1)
  1. کاش یک لینک هم از آن برنامه می گذاشتید!
    ولی به نظرم چون از طریق اینترنت ارتباط چهره ای برقرار نمی شود، مردم ممکن است خیلی بدبین یا خیلی خوشبین بشوند و نباید در مورد یک نفر که دارند با او حرف می زنند، زود قضاوت کنند و او را بلاک کنند!

دیدگاهتان را بنویسید