انتشار این مقاله


استفاده از میکرو LED های عمودی برای کنترل رفتار موش‌ها

محققان با ساخت میکروLEDهای قابل انعطاف عمودی (f-VLED) موفق به کنترل رفتار موش‌ها شدند.

تیم تحقیقاتی KAIST ، میکروLEDهای قابل انعطاف عمودی (f-VLED) را که از تکنولوژی انتقال و اتصال متقابل فیلم‌های هدایت الکتریکی (ACF) استفاده می‌کند، ساخته است. این تیم همچنین موفق به کنترل رفتار حیوانات از طریق تحریک اپتوژنیک f-VLEDها شد.

میکروLEDهای انعطاف پذیر به دلیل کم‌ مصرف بودن، سرعت عکس‌العمل بالا و انعطاف‌پذیری عالی، نامزد قوی برای نمایشگرهای نسل بعدی هستند. درحالیکه پیشتر به دلیل عملکرد ضعیف دستگاه، اطمینان حرارتی کم و عدم فن‌آوری اتصال برای میکروLEDهای با وضوح بالا،تکنولوژی میکروLEDها مهار شده بود. تیم تحقیقاتی تجهیزات انتقالی جدیدی به نام f-VLED طراحی کرده است که از انتقال همزمان و اتصال از طریق تنظیم دقیق فرآیند پیوند ACF استفاده می‌کند. چگالی قدرت نوری این f-VLEDها سه برابر بیشتر از لامپ های میکرو LED جانبی است. افزایش اطمینان حرارتی و طول عمر با کاهش تولید گرما در LED ها از مزایای f-VLEDها می‌باشد.

LEDاز این f-VLEDها می‌توان برای کنترل رفتار سلول های عصبی و مغز به عنوان ابزار اپتوژنیک استفاده کرد. اپتوژنیک‌ها برخلاف تحریک الکتریکی که تمام نورون‌های مغز را فعال می‌کند، نورون‌های تحریک کننده یا مهار کننده‌ی خاصی در ناحیه‌های قشر موضعی مغز تحریک می‌کند. در این مناطق تجزیه و تحلیل دقیق، نقشه برداری با وضوح بالا و نوسانات نورون مغز حیوان را تسهیل می‌شوند.

در این مطالعه محققان F-VLEDها را در فضای باریکی میان جمجمه و سطح مغز قرار دادند و موفق به کنترل رفتار موش با روشن کردن نورون‌های حرکتی در مناطق قشری دو بعدی واقع در زیر سطح مغز شدند. پروفسور لی می‌گوید:

میکروLEDهای قابل انعطاف عمودی می‌توانند در ساعت‌های هوشمند کم مصرف و نمایشگرهای تلفن همراه استفاده شوند. علاوه بر این دستگاه های متنوع اپتوالکترونیک برای کاربردهای زیست پزشکی مانند علم مغز، درمان فتوتراپی و بیوسنسورهای لنزهای تماسی تست مناسب هستند.


مقاله مرتبط: تست قند خون با لنز تماسی هوشمند


آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید