ستاره‌شناسان مولکول‌های آلی بزرگی را در کهکشان کوتوله‌ی مجاور یافتند

شناسایی مولکول‌های آلی بزرگ که نشان می‌دهد که توده‌های شیمیایی پایه‌ای سازنده‌ی زندگی، می‌توانند در مکان‌هایی بسیار ابتدایی‌تر از کهکشان ما شکل بگیرند.

ستاره‌شناسانی که یک کهکشان کوتوله‌ی نزدیک را مورد مطالعه قرار دادند، مولکول‌های آلی بزرگ را شناسایی کرده‌اند که نشان می‌دهد که توده‌های شیمیایی پایه‌ای سازنده‌ی زندگی، می‌توانند در مکان‌هایی بسیار ابتدایی‌تر از کهکشان ما شکل بگیرند. مولکول‌های آلی پیجیده، شامل کربن متصل به عناصر دیگر مانند اکسیژن و هیدروژن در راه شیری رایج هستند اما مشخص نیست که آیا آن‌ها در بعضی از کهکشان‌های کوتوله مانند Large Magellanic Cloud همسایه تولید می‌شوند.

مقاله مرتبط: نظارت حفره‌ای سیاه رنگ در مرکز کهکشان بر شکل‌گیری ستارگان

این کهکشان ستاره‌ها را به آرامی شکل می‌دهد؛ بنابراین ترکیب شیمیایی آن در مقایسه با راه شیری ابتدایی است و عناصری مانند کربن و اکسیژن نسبتا کم است.

ستاره‌شناسان از یک رادیوتلسکوپ موسوم به (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA به منظور جستجوی مولکول‌های آلی در the Large Magellanic Cloud استفاده کردند که در حدود ۱۶۰،۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.

مقاله مرتبط: تئوری جدیدی درباره‌ی چگونگی تشکیل سریع‌ترین ستاره‌های راه شیری ما

محققان در مقاله‌ی منتشر شده در این هفته در Astrophysical Journal Letters نوشتند که ALMA، در دو منطقه‌ی تشکیل‌دهنده‌ی ستاره در کهکشان، سیگنال‌هایی را که از سه مولکول آلی پیچیده، از جمله دی متیل اتر و متیل فرمات ناشی شده‌است و قبلا در خارج از کهکشان خودمان شناسایی نشده‌بود، برداشت.

مقاله مرتبط: دانشمندان بیو‌ملکول‌هایی را ساخته‌اند که قادر به تولید گلوکز-۶-فسفات هستند

ترکیب شیمیایی Large Magellanic Cloud مشابه آن‌چه است که در جهان اولیه می‌باشد؛ بنابراین تجزیه و تحلیل همسایه‌ی کهکشانی ما کمک می‌کند تا ستاره‌شناسان تصویر واضح‌تری از چگونگی تکامل شیمی جهان ارائه دهند. یافته‌های اخیر آن‌ها نشان می‌دهد که پایه‌های شیمیایی برای زندگی ممکن است زمانی که جهان هنوز جوان بود، شکل گرفته‌باشد.

مقاله مرتبط: منشا حیات: تصادف زیستی یا قوانین فیزیکی؟