انتشار این مقاله


۹ عادت افراد ناموفق

عادت‌های بد تمام زندگی ما را تخریب نمی‌کنند اما با این حال بهتر است تا از این گرایش‌های نادرست پیشگیری کنیم.

عادت‌های بد می‌توانند تمام تلاش‌های شما برای موفقیت را از بین ببرند. به طور یقین هیچ کس کامل نیست درواقع اکثر ما یک یا چند عادت بد را در خود داریم. دراکثر مواقع، این عادت‌های بد تمام زندگی ما را تخریب نمی‌کنند اما با این حال بهتر است تا از این گرایش‌های نادرست پیشگیری کنیم.


مقاله‌ی مرتبط: ۱۴ عادت بد که باید هر چه سریع‌تر آن‌ها را ترک کنید!


عادت های بد ممکن است در زندگی کاری و حرفه‌ای شما ایجاد مشکلات جدی کنند و دستیابی شما به آرزویتان را با مشکلاتی مواجه کنند پس بهتر است تا آن‌ها را بشناسید. اگر یکی یا چند مورد از این موارد را هم در خود یافتید چندان نگران نباشید؛ چراکه‌ همه‌ی ما کاستی‌هایی داریم!

۹ عادت افراد ناموفق عبارتنداز:

۱. تأخیر و بدقولی دارند

مطمئنا تأخیر و بدقولی در برخی موارد پیش می‌ آید اما تأخیر مداوم و همیشگی در یک محیط حرفه‌ ای غیر قابل قبول است و باعث بی‌ اعتمادی افراد نسبت به شما خواهد شد. Laura Schocker، بر اساس تحقیقی در دانشگاه سان‌فرانسیسکو می‌گوید:

 بدقولی و تأخیر، ویژگی‌های شخصیتی خاصی مانند اضطراب و کمبود اعتمادبه‌نفس را با خود به همراه دارد.

۲.کینه به دل می‌گیرند

نیازی نیست قدم بزنید و آواز شادی را زمزمه کنید. طبیعی است که افرادی را در زندگی‌تان دوست نداشته و به آن‌ها اعتمادی نداشته باشید. اما بهتر است بدانید کینه به دل گرفتن، باعث اتلاف وقت و انرژی‌تان خواهد شد. Mike Fillon بر طبق یکی از مقالات پزشکی اشاره می­‌کند که کینه‌ی عمیق به دل گرفتن می‌تواند تاثیرات منفی در سلامتی‌تان داشته باشد. بنابراین یاد بگیرید که درست انتقاد کنید.

۳.خودشان را با دیگران تطبیق می‌دهند

پیروی کردن و انطباق دادن خود با شرایط محیطِ اطراف، مناسب دوران راهنمایی است؛ اما حالا شما یک فرد بزرگسال و عاقل هستید که در یک حرفه مشغول به فعالیت هستید. شما بایستی هر آنچه که به صلاح خود و مورد رضایت خود می‌ باشد انجام دهید و بیش از حد به رضایت دیگران توجه نکنید. اگر شما تمام وقتتان را به مطابقت دادن خود با دیگران اختصاص دهید، هرگز نمی­‌توانید روی پای خود بایستید.

۴.بیش از حد هزینه می‌کنند

اگر فکرمی­ کنید که پول همیشه جیبتان را اذیت می­‌کند و وسوسه می‌شوید که مدام آن را خرج کنید، قطعا در آینده‌تان دچار مشکل خواهید شد. صرفه جویی در خرج کردن و پس انداز پول برای آینده‌ی مالی شما بسیار حائز اهمیت می‌­باشد.

۵.کارها را به تعویق می‌اندازند

تعلل در انجام کارهایتان تاثیرات منفی به همراه خواهد داشت. این تعلل می‌تواند باعث هدر رفتن وقت، هزینه و از بین رفتن احترام اطرافیانتان نسبت به شما شود.

۶.دروغ می‌گویند

این مورد بسیار ساده است. صادق باشید. با هربار دروغ گفتن به دام دروغ‌های بزرگتر و بیشتری خواهید افتاد. این عادت بسیار بد را کنار بگذارید. داستان های زیادی مبنی بر اینکه افرادی با توطئه و دروغ به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند، شنیده ایم؛ اما دلیل نمی‌شود که شما هم با این شیوه سعی در پیش بردن اهدافتان داشته باشید.

۷.پل‌های ارتباطی‌شان را خراب می‌کنند

برخی اوقات لازم است در زندگی و کارتان پل­‌هایی که آن سوی دیگر آن افرادی مضر قرار می‌گیرند خراب کنید؛ اما این کار نباید به یک قانون حاکم و همیشگی تبدیل شود. در مراحل مختلف زندگی­تان سعی کنید رابطه با افراد سابق را حفظ نمایید.

اگر از کسی دلخور هستید می‌توانید موضوع را با او در میان بگذارید.

۸.از خودشان مراقبت نمی‌کنند

ممکن است شما موفق‌ترین فرد جهان باشید اما وقتی سلامت خود را حفظ نکنید این موفقیت هیچ سودی نخواهد داشت. هرگز اجازه ندهید که استرس منجر به آن شود که ورزش و رژیم غذایی سالم را فراموش کنید. عدم توجه به سلامت و اهمیت ندادن به این موضوع دیر یا زود شما را از خط زندگی­تان خارج می­کند.

۹.زبان بدن مناسبی ندارند

زبان بدن می­تواند تاثیر زیادی در دیدگاه دیگران نسبت به شما داشته باشد، حتی بیشتر از حرف‌هایی که به طور شفاهی به آن‌ها می­ زنید! به همین دلیل زبان بدن نامناسب مانند تماس چشمی ضعیف و یا حالت‌های بد در ایستادن می‌تواند در نحوه‌ی نگاه اطرافیان به شما تاثیر زیادی داشته باشد. با داشتن چنین رفتاری پیش از آنکه حرفی بزنید از چشم طرف مقابلتان خواهید افتاد.

پونه تیزفهم


نمایش دیدگاه ها (3)
دیدگاهتان را بنویسید