انتشار این مقاله


تحریک مغزی باعث تقویت یادآوری کلمات در بیماری صرع شدید می‌شود

تحریک نقاط خاصی از مغز می‌تواند به بهبود حافظه و یادآوری مجدد لغات در افرادی که صرع شدید دارند کمک کند.

مطالعه‌ای منتشر شده در ژورنال Nature Communication گزارش می دهد که تحریک نقاط خاصی از مغز می‌تواند به بهبود حافظه و یادآوری مجدد لغات در افرادی که صرع شدید دارند کمک کند. محققان دریافته اند که تحریکات الکتریکی نواحی‌ای از مغز می‌تواند توانایی حافظه افراد را بهبود بخشد.

دکتر دیوید رینولدز، رئیس دانشکده مرکز تحقیقات آلزایمر انگلیس گفت:

در حالی که زوال عقل شامل طیف وسیعی از علائم پیچیده می‌شود، اما مشکلات حافظه رایج ترین آنهاست و می‌تواند تاثیرات ویران کننده‌ای بر زندگی بسیاری از مردم داشته باشد. عملکرد مغز به سیگنال های الکتریکی و شیمیایی بستگی دارد، و همگام با پیشرفت تکنولوژی، تحقیقاتی شروع به جستجوی این موضوع کرد که آیا تحریک الکتریکی مستقیم مناطق مشخصی از مغز می‌تواند به بهبود جنبه‌هایی از حافظه و تفکر کمک کنند یا خیر.

در این مطالعه کوچک، تحریک مغزی به افرادی با صرع شدید اجازه می دهد که یادآوری و به خاطر آوردن مجدد لغات بهتر شود، در عین اینکه هیچ یک از شرکت کنندگان زوال عقل نداشتند.


مقاله‌ی مرتبط: مکمل‎های غذایی ممکن است باعث پیشگیری از صرع شوند


همان گونه که این تحقیق به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه این دستگاه‌ها در افرادی که صرع دارند عمل می‌کنند، این تحقیق برای قسمت متفاوتی از مغز می‌تواند باشد که در افرادی با بیماری آلزایمر هدف قرار می گیرد.

اگرچه امید است که آزمایش‌های نوآورانه تری از این ابزار ببینیم که می تواند تشخیص دهد و آموزش یابد که مناطقی از مغز را که ممکن است بهره بیشتری از تحریک ببرند را مشخص کند، اما هنوز نمی توان گفت که این ابزار برای افرادی که با زوال عقل زندگی می‌کنند سودمند خواهد بود یا خیر.

در این مطالعه کوچک تحریک مغزی به افرادی که صرع شدید داشتند اجازه داد تا یادآوری و فراخوانی بهتری از فهرست لغات را داشته باشند، اگرچه هیچ یک از شرکت کنندگان مبتلا به زوال عقل نبودند.

یافتن راه‌هایی برای بهبود حافظه و مهارت های تفکر یک هدف کلیدی در تحقیقات زوال عقل است که البته در حال حاضر بیشتر از ۱۵ سال است که محققان داروهای جدیدی را ایجاد کرده‌اند که قادر به این کار است. اما مهم این است که ما سرمایه گذاری روی تحقیقات زوال عقل را ادامه دهیم تا دانشمندان قادر باشند پتانسیل بالقوه یافته های جدید و جالبی مانند این مورد را ارزیابی و تحقق بخشند.

تبسم سعیدپرور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید