انتشار این مقاله


کارشناسان اروپایی در مورد داروهای ضد صرع در دوران بارداری توصیه‌هایی‌ دارند

داروهایی که برای درمان صرع استفاده می‌شود و با ناهنجاری‌های کودکان مرتبط‌اند، نباید در دوران بارداری استفاده شوند.

یک کمیته متخصص نظارت بر داروهای اروپایی روز جمعه توصیه کرد داروهایی که برای درمان صرع استفاده می‌شود و با ناهنجاری‌های کودکان مرتبط‌اند، نباید در دوران بارداری استفاده شوند.

ترکیب valproate برای میگرن و اختلال دو قطبی مصرف می‌شود. همچنین پزشکان این ترکیب را قبل از تجویز دارو برای زنان باردار در فرانسه توصیه کرده‌اند.

سازمان دارویی فرانسه، که به اختصار ANSM شناخته می‌شود، از اداره دارویی اروپا (EMA) مستقر در لندن، بررسی میزان ریسک این ترکیب را خواستار شد.

کمیته ارزیابی ریسک مراقبت دارویی EMA (PRAC) در بیانیه روز جمعه گفت توصیه می‌شود که valproate در هیچ یک از ۳ وضعیت پزشکی در زنان باردار مصرف نشود.

برای زنان مبتلا به صرع، هرچند که ممکن است برای برخی مصرف نکردن بعد از حامله شدن غیر ممکن باشد، این بیان صادق است. این افراد شاید بتوانند با وجود مراقبت‌های ویژه به درمان خود ادامه دهند.


مقاله مرتبط: توپیرامات در اوایل بارداری باعث افزایش خطر شکاف دهانی می‌شود


کارشناسان از زمانی که زنان قادر به داشتن فرزندان هستند، توصیه‌هایی در برابر تجویز دارو برای آن‌ها کردند. این توصیه‌ها باید رعایت شوند مگر در صورت استفاده از روش پیشگیری از بارداری.

داروهای Valproate تحت نام‌های مختلف توسط مقامات دارویی ملی مجوز دارند.

توصیه‌های کمیته اکنون به یکی دیگر از بخش‌های EMA ارجا داده‌ می‌شود. این بخش با احتیاط با دارو‌هایی که در مرکز اتحادیه اروپا مجاز نیستند روبه‌رو می‌شود.

ماه آوریل گذشته، یک مطالعه اولیه نشان داد که valproate از سال ۱۹۶۷ که برای اولین بار در فرانسه به بازار عرضه شد تا کنون، منجر به ابتلا ۴۱۰۰ کودک به ناهنجاری‌های شدیدی در این کشور شده است.

یک گزارش از آژانس امنیت دارویی ملی فرانسه (ANSM) و دولت بیمه درمانی ملی بیان می‌کند زنانی که در طی بارداری برای درمان صرع دارو مصرف می‌کنند؛ چهار برابر بیشتر منجر به تولد نوزادان مبتلا به ناهنجاری‌های مادرزادی می‌گردند.

نقص‌های زایمان شامل نخاع دو شاخه (وضعیتی که نخاع در آن به درستی شکل نمی‌گیرد و می‌تواند از طریق پوست خارج شود) و همچنین نقص قلب و اندام‌های تناسلی است.

همچنین خطر ابتلا به اوتیسم و ​​مشکلات رشد کودک ‌بیشتر می‌باشد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید