انتشار این مقاله


آلرژی به مواد غذایی در کودکان را کاهش دهیم

طبق آنالیز‌ها و تحقیقات جدید، تغذیه زودتر از موعد از تخم‌مرغ و بادام زمینی در کودکان ممکن است خطر ابتلا به آلرژی به این مواد غذایی که از شایع‌ترین نوع آلرژی مربوط به مواد غذایی در کوذکان است را در آینده کاهش دهد. محققان با بررسی اطلاعات حاصل از پژوهش‌های پیشین مبنی بر مواد غذایی […]

طبق آنالیز‌ها و تحقیقات جدید، تغذیه زودتر از موعد از تخم‌مرغ و بادام زمینی در کودکان ممکن است خطر ابتلا به آلرژی به این مواد غذایی که از شایع‌ترین نوع آلرژی مربوط به مواد غذایی در کوذکان است را در آینده کاهش دهد.

محققان با بررسی اطلاعات حاصل از پژوهش‌های پیشین مبنی بر مواد غذایی که برای کودکان زیر ۱ سال ساخته می‌شود دریافتند، کودکانی که در ابتدا تخم‌مرغ می‌خورند، در ۴ تا ۶ سالگی به مقدار ٪۴۰ کمتر از سایر کودکان به آلرژی مربوط به تخم‌مرغ دچار می‌شوند.

به علاوه کودکانی که غذاهای حاوی بادام‌زمینی مثل کره بادام زمینی مصرف می‌کنند در ۴ تا ۱۱ سالگی به مقدار ٪۷۰ کمتر از سایرین به آلرژی بادام زمینی مبتلا می‌شوند.

با این حال دکتر Robert boyle بیان می‌کند که نوزادانی که دارای حساسیت غذایی یا هر نوع شرایط آلرژیک مانند اگزما نباید به طور خود‌سرانه از تخم مرغ و بادام زمینی تغذیه شوند. والدین این نوزادان پیش از ارائه مواد غذایی با پتانسیل بالای حساسیت‌زایی به کودکان خود، می‌بایستی با پزشک کودک خود مشورت‌های لازم را انجام دهند. دکتر بویل همچنین اشاره می‌کند که نوزادان و کودکان نوپا نباید از انواع آجیل‌ها تغذیه شوند زیرا استفاده از این مواد با احتمال خفگی کودکان همراه است. در عوض والدین می‌توانند کره بادام زمینی نرم را به کودکان خود دهند.

10913-smooth-roasted-peanut-butter-01

بر اساس پیشنهادات گذشته پزشکان، کودکانی که در معرض آلرژی‌های غذایی هستند می‌بایستی از غذا‌های بالقوه حساسیت زا تا ۳ سالگی اجتناب کنند این مواد غذایی شامل مواردی همچون تخم مرغ و بادام زمینی می‌باشند. اما همانطور که اشاره شد مطالعات جدید خلاف این نظر را نشان داده و پیشنهاد می‌شود که والدین از دادن این مواد به کودکان خود اجتناب نکنند.

سال گذشته، آکادمی اطفال آمریکا پیشنهاد کرد تا به کودکانی که احتمال آلرژی بادام زمینی در آن ها زیاد است، بادام زمینی داده شود. پس از آن موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی این مطلب را تایید کرد.

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید